آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۵۸
جهان
۷

رویداد

زخمی شدن بیش از 100 فلسطینی در غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در تظاهرات هزاران فلسطینی در روز جمعه در مرزهای شرقی نوار غزه، 109 تن زخمی شدند که دست کم 10 نفر از آنها با شلیک مستقیم سربازان اسرائیلی زخمی شدند. همچنین عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تاکید بر آمادگی جنبش متبوعش برای بررسی هر طرحی برای کاهش محاصره نوار غزه، تصریح کرد که تحرکاتی غیرعلنی در این راستا در حال انجام است.

نظر پوتین درباره ارتباط با آمریکا

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، با اشاره به روابط پر تنش کشورش با ایالات متحده آمریکا گفت، مسکو خواستار ارتقای مناسبات با واشنگتن است، اما این روابط عملا گروگان اختلافات پیرامون رئیس جمهوری آمریکا شده اند.

مشخص شدن هدف حمله پنجشنبه به سوریه

روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که هدف حمله روز پنجشنبه اسرائیل، یک پایگاه نظامی وابسته به حزب الله بوده است. خبرگزاری سانای سوریه پنجشنبه از شنیدن صدای انفجارهایی در اطراف فرودگاه الضبعه در حومه جنوبی حمص در مرکز سوریه خبر داده بود.

گفت و گوی تلفنی بن سلمان با پمپئو

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در تماسی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مورد آخرین تحولات منطقه و برخی مسائل مشترک منطقه ای و بین المللی، رایزنی کرد.

دیدار نبیه بری با سیدحسن نصرالله

پس از برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان و انتخاب مجدد نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان، بری به دیدار دبیرکل حزب الله لبنان رفت تا درباره وضعیت سیاسی کشور با هم گفت وگو کنند.