آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۰
فن آوری
۸

توئیتر و فیس بوک متهم به تعصب سیاسی شدند

فراخوان مبارزات آتی انتخاباتی دونالد ترامپ موسوم به «ترامپ 2020» در نامه ای به مارک زوکربرگ مدیرعامل فیس بوک و جک دورسی مدیرعامل توئیتر از آنها خواسته است به شکایات این فراخوان در خصوص وضعیت شبکه های اجتماعی رسیدگی کرده و در خصوص حل مفهوم «تعصب سیاسی» پاسخگو باشند. به گزارش انتخاب، نامه براد پارسکال، مدیر مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ برای انتخابات ایالات متحده در سال 2020، به توئیتر در واقع درخواست برای دریافت اطلاعاتی در مورد تلاش های فیس بوک و توئیتر به منظور جلوگیری از بی نظمی سیاسی در این شبکه های اجتماعی است.گفتنی است به محض انتشار این نامه از سوی مدیر مبارزات انتخاباتی ترامپ 2020 در توئیتر، صدها بازدیدکننده تنها در چند دقیقه این متن را مطالعه کردند. از سوی دیگر محافظه کاران گفته اند که فیس بوک و توئیتر به طور فعالانه صدای آنان را در رسانه های اجتماعی خنثی می کنند و سیاستمداران این گروه طی سه جلسه مجزا در جلسات عمومی با زوکربرگ صحبت کردند. در اقدامی موازی نیز سناتور تد کروز، یکی از جمهوریخواهان تگزاس که از شرکت های تحلیل داده ها استفاده کرده بود، در جریان دادرسی در کنگره درباره کمبریج آنالیتیکا، زمان خود را صرف پشتیبانی از ترامپ کرد.

در جلسه پارلمان اروپا روز سه شنبه هم نایجل فرایگ، نماینده انگلیس با اشاره به الگوریتم فیس بوک، این شرکت را متهم به سانسور محافظه کاران کرد.

به محض انتشار این نامه ها تعداد زیادی از پیروان ترامپ، توئیتر را ترک کردند گرچه این شرکت مدعی است این اقدام یک حرکت جمعی سیاسی نبوده و صرفا شامل حذف حساب های روبات جعلی می شده است.