آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۰
جهان
۲۰

ادعای وزیر خارجه جدید دولت مستعفی یمن

انصار الله با عقب نشینی و خلع سلاح موافقت کرده است

در حالی که تهاجم جنگنده های عربستانی و نیروهای ائتلاف به رهبری این کشور ادامه دارد، تلاش های غربی برای خلع سلاح مبارزان یمنی وارد مرحله جدیدی شد. دیروز همزمان با درخواست امریکا از انصارالله برای مذاکره با فرستاده سازمان ملل، وزیر خارجه جدید دولت مستعفی یمن نیز در گفت و گویی مدعی شد، انصارالله ضمن موافقت با روند سیاسی، با عقب نشینی و تحویل سلاح خود نیز موافقت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحدث، «خالد الیمانی» وزیر خارجه جدید دولت مستعفی یمن که تنها دو روز است به عنوان وزیر خارجه دولت مستعفی یمن انتخاب شده در گفت و گو با این شبکه تلویزیونی که وابسته به شبکه العربیه عربستان است، مدعی شد، «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در پرونده یمن به او گفته که پیام های مستقیمی از انصار الله دریافت کرده که بر اساس آن انصار الله اعلام کرده آماده روند صلح و عقب نشینی از شهرها و تحویل سلاح خود هستند.

الیمانی که پیش از این نماینده دائمی یمن در سازمان ملل هم بوده دو روز پیش به عنوان وزیر خارجه جدید یمن انتخاب شده است. عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن با برکناری «عبدالملک المخلافی» از وزارت خارجه، الیمانی را به عنوان جانشین او انتخاب کرده است. همزمان با این ادعاها کاخ سفید در بیانیه ای از جنبش مردمی انصارالله یمن خواسته بود با فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن وارد مذاکره شود. این در حالی است که روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن پیشروی نیروهای ائتلاف عربی در ساحل غربی این کشور را ناکام گذاشتند و وزارت دفاع دولت مستعفی یمن نیز از کشته شدن 120 نفر از نیروهایش از جمله تعدادی از فرماندهان خود خبر داد.