آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۰۹۹
سیاست
۳

فضای مجازی

اولین آبستراکسیون

«اولین آبستراکسیون (نصاب شکنی) در کمیسیون #امنیت_ملی در دوره دهم #مجلس توسط مخالفان #برجام امروز در لحظه رای گیری برای کنوانسیون مقابله با تامین مالی #تروریسم با #آبستراکسیون پنج نفر از اعضا رای گیری انجام نگرفت: 14 عضو آماده اعلام رای مثبت به کنوانسیون بودند و 4 عضو هم غایب.» علیرضا رحیمی، نماینده مجلس در توییتر خود از نخستین آبستراکسیون مجلس دهم خبر داد. ماجرا از آن قرار است که هنگام رای گیری برای کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، 5 نفر از اعضا جلسه را ترک کرده اند تا رای گیری صورت نگیرد.

جوانان جایگزین بازنشستگان می شوند

«جزییات طرح ممنوعیت به کارگیری #بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود. نمایندگان مردم در تلاشند جوانان با سازوکار عادلانه، جایگزین بازنشسته ها شوند. باید از تجربیات آنان در قالب کانون های بازنشستگی و نه در مناصب رسمی استفاده شود.» محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر از بررسی جزییات طرح منع به کار گیری بازنشستگان داد. کلیات طرح منع به کار گیری بازنشستگان روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس به تصویب رسید اما جزییات آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

«سناریوی نفوذ» به روایت رمضان زاده

«کشور نیازمند همدلی در تمام سطوح است. اهانت به مردم سیستان و بلوچستان توسط خبرنگار مشهور صدا و سیما و اهانت به مقدسات اهل سنت توسط دیگری بخشی از سناریوی نفوذی هاست.» عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات نسبت به انتشار خبری دروغ توسط خبرنگار صداوسیما واکنش نشان داد. چند روز پیش یکی از خبرنگاران صداوسیما با انتشار عکسی مدعی شد تعدادی از مردم استان سیستان وبلوچستان به دلیل فقر از گوشت گربه استفاده می کنند. ادعایی که به سرعت تکذیب شد. رمضان زاده این اتفاق را در کنار تصاویر منتشرشده از اهانت یک استاد دانشگاه آزاد به اعتقادات اهل سنت قرار داده و آن را بخشی از سناریوی نفوذی ها معرفی کرده است.