آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۷
اقتصادی
۴

بزرگ ترین جرثقیل دروازه ای ساخت ایران در فولاد مبارکه اصفهان راه اندازی شد

بزرگ ترین جرثقیل دروازه ای ساخت ایران در فولاد مبارکه اصفهان نصب و راه اندازی شد.

اصفهان - خبرنگار کیهان: کارشناس اجرای پروژه نصب جرثقیل با تاکید بر اینکه این جرثقیل با همکاری و مشارکت شرکت های طرف قرارداد و شرکت فولاد کرین ایران ساخته شده است، افزود: تمامی فرایندهای زیرسازی، فوندانسیون، ریل گذاری، مونتاژ، نصب، تست و راه اندازی جرثقیل در کمتر از شش ماه و به دست متخصصان توانمند داخلی صورت گرفت و هم اکنون آماده بهره برداری است.

مهدی خسرویان تاکید کرد: با راه اندازی این پروژه شاهد افزایش سرعت، ایمنی و کیفیت بارگیری و همچنین کاهش هزینه تمام شده محصول به دلیل کاهش هزینه های حمل ونقل خواهیم بود. ضمن اینکه پس از اجرای پروژه ریل گذاری در طرفین این جرثقیل، حجم بارگیری و حمل و نقل ریلی افزایش می یابد.

با پایان یافتن عملیات نصب و راه اندازی بزرگ ترین جرثقیل دروازه ای کشور در انبار روباز ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه، امکان ذخیره سازی تختال و کلاف در زمینی به مساحت 7000 مترمربع و همچنین فضای سیر قطار و کامیون به منظور بارگیری در زمینی به مساحت 6000 مترمربع فراهم شد.

از جرثقیل دروازه ای جهت جابه جایی مواد در محل های روباز و مکان هایی استفاده می شود که امکان جابه جایی در امتداد ریل حرکت طولی میسر است و بیشترین کاربرد این نوع جرثقیل ها در کارخانه ها و بنادر ساحلی و خشک است.

ظرفیت این جرثقیل غول پیکر 41 تن در زیر قلاب و وزن کلی آن نیز در حدود 500 تن امکان جابه جایی کانتینر، اسلب های فولادی و کویل ورق را دارا بوده و جزو به روزترین و مدرن ترین جرثقیل های دروازه ای دنیا و بزرگ ترین جرثقیل دروازه ای در ایران است.