آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۷
ایران
۱۴
محیط زیست

از حدود 4000 هکتار باغ در این شهر کمتر از 800 هکتار باقی مانده

تغییر کاربری سومین باغ در شیراز

در حالی که طی سال های اخیر کارشناسان محیط زیست و برخی از مدیران شهری بر حفظ باغ های کلانشهرها تاکید ویژه دارند، اما تخریب باغ و ساخت ساختمان های بلندمرتبه همچنان ادامه دارد. پس از ساخت هتل چمران در بلوار چمران شیراز و تخریب باغ فدک برای ساخت هتل 46 طبقه، هم اکنون نوبت به تخریب سومین باغ قدیمی شیراز در خیابان 32بلوار چمران رسیده است. یک باغ قدیمی در کوچه 32 بلوار چمران شیراز با تصمیم مقامات استان فارس در آستانه تخریب بوده و قرار است به جای این باغ قدیمی هتل 45 طبقه احداث شود.

لیلا دودمان، عضو شورای شهر شیراز در این خصوص در صفحه اینستاگرامش به تخریب باغی دیگر و ساخت هتل 45 طبقه اعتراض کرد.

گفتنی است، کمیسیون ماده 5 استانداری فارس که مرجع بررسی و صدور مجوز احتمالی ساخت این هتل خواهد بود، هنوز به اعتراض عضو شورای شهر شیراز پاسخی نداده است.

اما مهدی حاجتی، دیگر عضو شورای شهر شیراز در نامه ای به اسماعیل تبادار، استاندار فارس و رئیس کمیسیون ماده 5، تاکید کرده تخریب باغ های شیراز ناشی از عدم شفافیت در فرآیند تصمیم گیری در کمیسیون ماده 5 است.

به رغم تاکید تمام مسئولان بر لزوم حفظ باغ های شیراز در سال های اخیر، از حدود 4000 هکتار باغ، کمتر از 800 هکتار باقی مانده است.

اخبار رسیده حاکی از آن است که احتمال یک رشته هتل سازی در بلوار چمران شیراز وجود دارد که نتیجه آن از بین رفتن بخشی از باغ های قدیمی در این بلوار خواهد بود.