آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۶۰
حوادث
۱۱

پنج قاره

آوارگی 5 هزار نفر در پی توفان آلبرتو در کوبا

در پی وقوع توفان آلبرتو، بیش از پنج هزار نفر در کوبا مجبور به ترک خانه های خود شدند. بنابر اعلام رسانه های محلی، در مدت 48 ساعت، 74 میلی متر بارش باران گزارش شده که حدود 54 درصد از بارش های طبیعی ماه می است. همچنین پیش بینی شده بارش باران ادامه داشته باشد. تاکنون بیش از پنج هزار نفر از مردم کوبا مجبور شده اند خانه های خود را ترک کنند. به گزارش اسپوتنیک، آلبرتو اولین توفان در فصل توفان در سال 2018 است که به طور رسمی از ماه ژوئن آغاز می شود. این توفان از روز جمعه خلیج مکزیک را درنوردیده است.

آتش در دومین پارک بزرگ تفریحی اروپا

آتش سوزی مهیب در بزرگ ترین پارک و مجموعه تفریحی آلمان موسوم به «اروپا پارک» منجر به مصدوم شدن هفت مامور آتش نشان شد. حدود 200 مامور آتش نشان برای مقابله با شعله های آتش به این پارک که دومین پارک بزرگ تفریحی اروپا و در جنوب غربی آلمان است، اعزام شدند.

هفت مامور آتش نشان در جریان عملیات اطفای حریق مصدوم شدند، اما پس از مداوای پزشکی، بیمارستان را ترک کردند. آتش سوزی پس از چند ساعت فعالیت ماموران آتش نشان مهار شد.

بیش از 25 هزار بازدیدکننده به هنگام شروع آتش سوزی در پارک بودند. آتش سوزی از یک انبار شروع شد و سپس به بخش های اطراف سرایت کرد.

این پارک پس از پایان عملیات اطفای حریق، به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.