آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۸
جامعه
۱۵

خبر

رکوردداران قصور پزشکی

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: رشته زنان، زایمان و نازایی بالاترین میزان قصور پزشکی را به خود اختصاص داده است و دندانپزشکی، جراحی عمومی، جراحی ارتوپدی و پزشکی عمومی در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، احمد شجاعی افزود: جراحی زنان و زایمان و نازایی با 833پرونده شکایت ارجاعی به پزشکی قانونی رتبه اول بالاترین شکایات قصور پزشکی را به خود اختصاص داد. از این تعداد پرونده ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور 242 پرونده مقصر شناخته شده و591 پرونده نیز تبرئه شدند. تقریبا در اکثر زایمان هایی که با یک حادثه مواجه است به دنبال آن شکایتی نیز به وقوع می پیوندد.

گلریزان ایرانیان خارج از کشور

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در دو ماه گذشته با مراجعه ده نماینده از سوی نیکوکاران مقیم خارج، زمینه آزادی 14 زندانی بدهکار مالی و دیه با رقم بدهی تقریبا سنگینی فراهم شده است که این تلاش ها با وجود مشکلات بانکی، حکایت از روحیه نوعدوستی مردمان این سرزمین دارد.به گزارش جام جم، اسدا... جولایی افزود: هرچند آمار دقیقی از ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد، اما اخبار پراکنده ای این جمعیت را تا 7درصد کل جمعیت کشور مطرح کرده که آمار قابل اعتنایی است. همچنین طبق آمار رسمی دست کم بیش از 80هزار دانشجوی ایرانی برای تحصیل در رشته های مختلف در خارج از ایران به سر می برند.

تکذیب فوتبال غیر دودی

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در پی انتشار مطلبی از حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت درباره ممنوعیت پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در کافی شاپ ها و قهوه خانه ها ضمن تکذیب این خبر، اعلام کرد: پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در کافی شاپ ها و قهوه خانه ها تابع ضوابط و مقررات صنفی بوده و پلیس با آن مخالفتی ندارد.

کارت هوشمند در دست 62 درصد تهرانی ها

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون 62 درصد افراد ساکن تهران کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سیف اله ابوترابی افزود: تا پایان سال 97 برای ثبت نام کارت ملی هوشمند فرصت وجود دارد.