آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۸
ورزش
۱۷

رمزگشایی از گل فوق العاده بیل

بعد از گل دوم، گرت بیل با یک حرکت استثنایی در فینال شنبه شب، بسیاری به این موضوع اشاره کردند که کار بیل برای زدن چنین گلی از کار رونالدو در زدن گل قیچی برگردان به یوونتوس به مراتب سخت تر بوده است.

افرادی همچون لوچیانو اسپالتی، سرمربی اینتر به این موضوع اشاره داشتند که با توجه به سرعت توپ، گل بیل سخت تر از گل ستاره پرتغالی رئال بوده است. بررسی دقیق تر این گل نشان می دهد که این حرف تا حدود زیادی منطقی به نظر می رسد. ستاره ولزی در حالی این گل را به ثمر رساند که تنها سه دقیقه از ورودش به زمین گذشته بود. همچنین آن ضربه، هفتمین لمس توپ بیل بعد از ورود به زمین به حساب می آمد. او این توپ را از فاصله 13 متری به سمت دروازه کاریوس شلیک کرد و برای زدن این ضربه فوق العاده نیز یک متر و 97 سانت از روی زمین بلند شد. از سوی دیگر علت ناتوانی کاریوس در دفع این ضربه این بود که این توپ از فاصله 13 متری با سرعت 16 متر بر ثانیه وارد دروازه او شد تا مادریدی ها از حریف انگلیسی خود پیش بیفتند.

بیل در حالی در فینال شنبه شب به ستاره تیم زیدان تبدیل شد که پس از پایان بازی حرف هایی بیان کرد که نشان از تمایل این بازیکن برای رفتن از رئال دارد. در مراسم ورود این تیم به شهر مادرید،

دوربین عکاسان در حالی بیل را شکار کردند که چندان در جشن بازیکنان نبود و در گوشه ای از اتوبوس حامل آنها ایستاده بود.