آرشیو پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۴
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

آیات قرآن نوعی علم النفس اخلاقی هستند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نقطه شروع اخلاق جست و جوی زندگی خوب است می گوید: حیات اخلاقی را از قرآن کریم می توان جست و جو کرد؛ جست و جوی باید و نبایدهای قرآنی که نگاه اخلاقی و حیات اخلاقی را منجر می شود وجست و جوی فضیلت ها و رذیلت های اخلاقی نیز در همین مقوله جای می گیرد. باورهایی که متناسب با زندگی فرد است؛ نوعی راهنمایی از قرآن در حوزه حیات اخلاقی که ابعاد بسیاری دارد.محسن جوادی در نشست هشتم از سلسله نشست های تخصصی دانشگاهی با موضوع «نگاه اخلاقی به قرآن، آموزه ها و مسائل» که شامگاه سه شنبه 8 خرداد در نمایشگاه قرآن برگزار شد اظهار داشت: از متن قرآن می توان بایدها و نبایدها و نیز فضیلت و رذیلت ها را برداشت کرد. جوادی تاکید کرد: کل قرآن اخلاق است و هرگونه نگاه به قرآن، نگاه اخلاقی است و بنیاد اخلاقی دارد.

مجوز «بیدار شو آرزو» برای نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی مجوز نمایش تله فیلم «بیدار شو آرزو» تازه ترین ساخته کیانوش عیاری برای عرضه در شبکه نمایش خانگی را صادر کرد.

راهیابی «بدون تاریخ، بدون امضا» به جشنواره آینه روسیه

فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی «وحید جلیلوند» به جشنواره بین المللی فیلم «آینه» در روسیه که از 12 خرداد در استان ایوانف آغاز به کار می کند، راه پیدا کرد.

کتابی درباره آزار جنسی کودکان منتشر شد

«کتاب های جولیا» مجموعه ای با هدف آموزش مهارت های اجتماعی به مخاطبان کودک و نوجوان است. بتازگی کتابی از این مجموعه تحت عنوان «گیرافتادم» با ترجمه مریم رضازاده منتشر شده است که به مخاطبان 10 تا 14 سال شیوه های مواجهه و دفاع با مزاحمان جنسی را می آموزد.