آرشیو شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۵
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

به سوالات پاسخ دهید

در پی حادثه کودک آزاری در مدرسه غیر انتفاعی در غرب تهران، تحولات مرتبط با موضوع در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. برخی کاربران این سوال را مطرح کرده اند که چرا لایحه حقوق کودک 6 سال در مجلس در دست بررسی است. حال که اجرای سند 2030 یونسکو درباره حقوق کودک، در ایران منتفی شد، چرا برای تصویب لایحه بومی حمایت از حقوق کودک تسریع نمی شود. کاربری پیشنهاد کرد که روزنامه ها در یک روز مشخص یک صفحه واحد درباره کنوانسیون حقوق کودک منتشر کنند. کاربری نیز توجه به مباحث و موازین ابتدایی و اولیه اخلاقی، رفتاری و تربیتی را هنگام استخدام برجسته کرد.

حیرت از مواضع متضاد

مواضع تند و انتقادی یک شخصیت اصولگرای معتدل علیه برجام، تعجب کاربران فضای مجازی را برانگیخت. وی که در مناظره دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 عملکرد سعیدجلیلی در مذاکرات هسته ای را با یک دستفروش گرانفروش مقایسه کرده بود، اکنون مواضع مشابه با وی در خصوص برجام اتخاذ کرده است. برخی کاربران در فضای مجازی نوشتند که این فرد که تخصص آکادمیک در حوزه سیاست خارجی ندارد، از شیوه تغییر موضع عمدتا بهره می برد، اما به دلیل اهمیت برجام، این موضع متضاد مورد توجه قرار گرفته است. کاربری نوشت: مواضع متضاد و عجیب که افراد مختلف اتخاذ کرده اند نشانه مهمی از فرو ریختگی ساختار ذهنی و تحلیلی آنان نسبت به اوضاع جامعه و آینده است.

اعتصاب صنفی نه سیاسی

اعتصاب چند روز پیش کامیونداران و مشکلات و پیامدهای آن در برخی شهرها باعث شد تا این موضوع مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گیرد. کاربری نوشت که اعتصاب کامیونداران صنفی است. آنها هم مانند اقشار دیگر جامعه مشکلاتی دارند و خواستار رفع آنها شدند.سیاسی جلوه دادن این اعتراضات هدف براندازان خارج نشین است.

تبلیغ شخصی در تلویزیون

برخی کاربران از تبلیغ برخی میهمانان برنامه های تلویزیونی برای کارهای خود از جمله ترجمه یا نگارش کتاب و فیلم و تئاتر هایشان انتقاد کردند.کاربری با اشاره به اقدام یک بازیگر تلویزیونی در یک برنامه پربیننده برای تبلیغ ترجمه کتاب هایش در حوزه کودک، نوشت: این کتاب ها در جلسه «لاک پشت پرنده» بررسی و از فهرست حذف شد، زیرا ضعیف بود. این کاربر افزود: کاش تلویزیون با دقت و حساسیت بیشتری کتاب کودک را تبلیغ و به کیفیت آن توجه کند.