آرشیو شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۱
اخبار کشور
۳

عطر روح نواز قرآن در سراسر ایران

مراسم جزخوانی قرآن کریم در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) حافظیه شیراز و بقاع متبرکه سراسرکشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس شاهچراغ (ع) گفت: مراسم جزءخوانی قرآن کریم با حضور قاریان قرآن و با حضور روزه داران، زائران و مجاوران این حرم مطهر از ساعت 11 و 30 دقیقه در شبستان امام خمینی و حافظیه شیراز برگزار می شود.

حجت الاسلام سلامی افزود: این مراسم همزمان از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.

در ماه مبارک رمضان برنامه های دیگری از جمله شرح و بیان آیاتی از قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و کشوری، سخنرانی کارشناسان مذهبی، ویژه برنامه های احیا و شهادت مولای متقیان امام علی(ع) با حضور مداحان کشوری و استانی در حرم احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس هم گفت: در بقاع متبرکه سراسر شهر شیراز 11 محفل جزءخوانی قرآن کریم با حضور قاریان برتر برپا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی افزود: محفل جزءخوانی قرآن کریم در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاء الدین حسین(ع)، حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه(ع) هرروز از ساعت 19، بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی ا... به صورت ویژه برای خواهران و برادران همه روزه از ساعت 18 لغایت 19 عصر محفل جزءخوانی ویژه خواهران از ساعت 19 تا 20 برپا می شود.

وی اضافه کرد: همه روزه از ساعت 18 و 30 دقیقه محفل جزء خوانی قرآن کریم همراه با تفسیر حجت الاسلام فرجی در محل آستان مقدس امام زاده سیدمحمد(ع) قصردشت برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه در محل آستان مقدس امام زادگان سیدمحمد (ع) صغاد، سیدحسین(ع) واقع در خیابان دروازه اصفهان و ابراهیم (ع) سیبویه مراسم جزء خوانی قرآن کریم از ساعت 22 برپا می شود، تصریح کرد: در محل آستان مقدس امام زاده زید ابن حسن(ع) مراسم جزءخوانی قرآن کریم از ساعت 9 و 30 صبح و در محل امام زاده سیدصادق(ع) مهدی آباد محفل نورانی انس با قرآن در ساعت 19 و جزء خوانی خواهران و برادران مومن روزه دار در محل امام زاده شمس الدین میرآخر(ع) در ساعت 18 برگزار می شود.