آرشیو شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۱
اخبار کشور
۳

حجت الاسلام محمدیان: کسانی که برای جمهوری اسلامی نسخه ذلت می پیچند یا خائن اند یا جاهل

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه با تکیه بر خدا می توان در مقابل دشمنان ایستاد، گفت: کسانی که برای جمهوری اسلامی نسخه ذلت می پیچند، نمی گوییم همه خائن اند، ولی لااقل جاهل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جلسه تدبر در قرآن افزود: خیلی کشورها انقلاب کردند ولی بعدها همان انقلابیون تبدیل به طاغوت شدند و مردم را گرفتار کردند. بدون توحید هیچ راهی برای سعادت انسان وجود ندارد. انسان از یک حاکم نجات پیدا می کند و گرفتار حاکم دیگری می شود.

وی اضافه کرد: ما هرجا مشکل تفرقه داریم حتما پای شرک در آنجا در میان است. چه شرک هواپرستی باشد، چه شرک غرب پرستی باشد، چه شرک کدخداپرستی باشد.

وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا به خودش جرات می دهد صراحتا برای ملت ها دستور بدهد و برایشان تصمیم بگیرد. طاغوت بزرگ تر از این؟ اینها «ارباب متفرقون» هستند. اگر از بعد سیاسی به آیه نگاه کنیم دقیقا برای امروز ماست. دعوای اصلی از اول انقلاب تا امروز همین بحث هاست. یک عده می گویند این ارباب ها اگر چه ظالم اند، ولی باید با آنها کنار بیاییم.

محمدیان گفت: نکته این جاست که اگر به خدا تکیه کنیم می توان در مقابل اینها ایستاد. کسانی که برای جمهوری اسلامی نسخه ذلت می پیچند، نمی گوییم همه خائن اند، ولی لااقل جاهل هستند. نمی فهمند چه نسخه ای می پیچند. وی با بیان اینکه تا ما بردگی صد درصدمان را امضا نکنیم دشمنان از ما دست برنخواهند داشت، افزود: اینها کینه دارند و تا ریشه این ملت را نکنند دست برنخواهند داشت. البته کسانی که این نسخه ها را می پیچند انسان های کوچکی هستند. ما مردم خیلی بزرگ و با شرافتی داریم و آنها هیچ وقت زیر بار این نسخه ها نخواهند رفت.

به گزارش فارس، محمدیان در خاتمه گفت: اگر انسان با خدا معامله کند، زندگی اش خیلی راحت می شود. در بعد اجتماعی هم با تکیه بر خداوند قهار باید ایستادگی کنیم.