آرشیو شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۱
اخبار کشور
۱۰

آیت الله سبحانی در جلسه تفسیر قرآن: کم توجهی به تولید داخلی و کالای ایرانی موجب سلطه بیگانگان می شود

استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: اگر تولید به ویژه تولیدات در امور کشاورزی به جایی نرسد و نتوانیم در این عرصه پیشرفت داشته باشیم، سرنخ زندگی ما به دست بیگانگان خواهد افتاد.

این مرجع تقلید در جلسه تفسیر قرآن که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته سر نخ کشور به دست بیگانگان بود، خاطرنشان کرد: ما فقط مصرف کننده و آنها تولیدکننده بودند و هیچ اختیاری از خود نداشتیم؛ شاهان قاجار تفکرات باطلی داشتند چراکه وقتی به یکی از شاهان قاجار گفتیم چرا کبریت را از خارج وارد می کنید و خودتان کارخانه ای برای تولید آن تاسیس نمی کنید، گفت: نیازی نیست چراکه خارجی ها مانند حیوان برای ما کار می کنند و ما استفاده می کنیم، در حالی که کفار نباید در امور داخلی کشورهای اسلامی کوچکترین مداخله ای کنند.

به گزارش رسا، وی گفت: البته ما نمی خواهیم دور ایران دیواری بکشیم و تنها زندگی کنیم بلکه در دوره کنونی ارتباط با دول خارجی خوب بلکه لازم است ولی اولا باید مصالح و امنیت ایران حفظ شود و ثانیا اینکه در کار جامعه اسلامی مداخله ای صورت نگیرد.

آیت الله سبحانی با اشاره به لزوم تقویت تولید داخلی و استفاده از کالاهای ایرانی، ابراز داشت: اگر تولید به ویژه تولیدات در امور کشاورزی به جایی نرسد و نتوانیم در این عرصه پیشرفت داشته باشیم، سرنخ زندگی ما به دست بیگانگان خواهد افتاد.