آرشیو شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۱
شهرستان ها
۷

عضو شورای شهر: اجازه تغییر کاربری غیرفرهنگی به عمارت بلدیه رشت را نمی دهیم

رشت- خبرنگار کیهان: کوتاهی شهردار رشت در مرمت عمارت بلدیه (ساختمان تاریخی شهرداری رشت) پذیرفتنی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان این مطلب اظهار داشت: عمارت بلدیه، مبین هویت تاریخی شهررشت و احیای آن باید با بودجه شهرداری صورت گیرد و قرار نیست، هر تغییر کاربری و هر مدل سرمایه گذاری در طرح های سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت گنجانده شود.

جلال الدین محمد شکریه با تاکید بر اینکه اجازه تغییر کاربری غیرفرهنگی به ساختمان تاریخی شهرداری رشت را نخواهیم داد، افزود: با توجه به اینکه در دفترچه بودجه امسال ردیف بودجه مشخصی برای مرمت این عمارت از ردیف کدهای عمرانی دیده شده است، شهردار وظیفه دارد کار مرمت این بنای تاریخی را نه در قالب بسته سرمایه گذاری بلکه با بودجه شهرداری آغاز کند.

نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت، گفت: به شهردار رشت تکلیف شده که با توجه به اقلیم گیلان و کوتاهی فصل اجرای پروژه های عمرانی هرچه زودتر مرمت بنای تاریخی بلدیه را آغاز کند و کوتاهی شهردار در زمینه اجرای ابلاغ شورا پذیرفتنی نیست.

وی خاطر نشان ساخت: پروژه مرمت عمارت تاریخی بلدیه رشت به هیچ وجه در طرحهای مطالعاتی سازمان سرمایه گذاری گنجانده نشده و وقتی بودجه مصوب شورا را دارد، انتظار داریم شهردار هرچه سریعتر دستور کتبی رئیس شورا را اجرایی کند.