آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۶
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

اعلام همکاری متولیان موسیقی ایران و روسیه

«آلکساندر سرگیویچ ساکولوف»، رئیس کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو با حضور در بنیاد رودکی با «علی اکبر صفی پور»مدیرعامل این بنیاد دیدار کرد، در این دیدار دو طرف برای اجرای برنامه های مشترک اعلام آمادکی کردند. علی اکبر صفی پور، مدیرعامل بنیاد رودکی در این دیدار با اشاره به اینکه این بنیاد بجز در حوزه موسیقی در تئاتر و هنرهای تجسمی نیز فعالیت می کند، پیشنهاد انجام برنامه مشترک در این خصوص را نیز ارائه کرد.

فاجعه در گالری چهار

«فاجعه آرام نمی گیرد»، نام نمایشگاهی از نقاشی های فریبا رهنورد است که جمعه 18 خرداد در گالری چهار افتتاح می شود. در این نمایشگاه 25 اثر از وی نمایش داده می شود که عمدتا با تکنیک کولاژ خلق کرده است.

اعلام زمان برگزاری جشنواره «سینما حقیقت»

زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» اعلام شد. دوازدهمین دوره این رویداد بین المللی سینمای مستند ایران، از 18 تا 25 آذرماه 1397 با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» در شهر تهران برگزار می شود.

تعطیلی تالارهای تئاترشهر در شب های قدر

تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره)، قیام 15 خرداد، سالروز شهادت حضرت علی(ع) و شب های قدر تعطیل خواهد بود.

تمجید رسانه های اسپانیایی از نوازندگی شریفیان

محسن شریفیان پژوهشگر ایرانی و نوازنده ساز نی انبان در حاشیه یک جشنواره فرهنگی هنری در اسپانیا مورد تمجید رسانه های این کشور قرار گرفت. سی و یکمین شماره سالنامه گایتا در 6 صفحه به معرفی محسن شریفیان نوازنده ایرانی ساز نی انبان پرداخته و از تاریخ و جغرافیای بوشهر تا موسیقی و سازهای نی انبان، نی تکی و نی جفتی را به مخاطبان خود معرفی کرده است.

انتشار فراخوان جایزه ادبی «هفت اقلیم»

دبیرخانه دائمی جایزه ادبی «هفت اقلیم» از نویسندگان و ناشران برای شرکت در هشتمین دوره این جایزه دعوت کرد. نویسندگان و ناشران از 15 خرداد 1397 تا 15 تیرماه 1397 فرصت دارند 3 نسخه از کتاب های تالیفی در حوزه داستان کوتاه و رمان (منتشرشده در سال 1396) را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.