آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۶
ایران زمین
۱۹

تعهد 55 میلیارد تومانی خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان

گروه ایران زمین/ خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان، 55 میلیارد تومان تعهد اعتبار برای امر مدرسه سازی در این استان داده اند.

«علیرضا راشکی»، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در شورای ساخت و تجهیز مدارس استان افزود: 2هزار و220 کلاس در قالب 524 مدرسه در دست اجراست که از این میزان یکهزار و100 کلاس با مشارکت مردمی و خیران ساخته می شود. این ساخت و سازها 2 میلیارد و 583 هزار و 745 میلیون ریال اعتبار در بر داشته در حالی که خیران برای استان 55 میلیارد تومان تعهد اعتبار داده اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزود: اعتبارات نوسازی مدارس در استان در سال 95 نسبت به سال های گذشته خوب بود و استان با اعتبار 280 میلیارد تومان در رده های بالای کشور قرار گرفت اما متاسفانه از این میزان فقط 50 درصد آن به استان تخصیص یافت. در سال 96 هم 170 میلیارد تومان به نوسازی مدارس استان تعلق گرفت که 100 میلیارد تومان تخصیص داده شد و این تخصیص نیافتن اعتبارات به مشکل عمده نوسازی مدارس تبدیل شده است.

راشکی تصریح کرد: در وضعیت مدارس تخریبی موجود، میانگین استان 33 درصد بود، در حالی که میانگین کشوری 28 درصد است و امروز استان به میانگین کشوری رسیده اما در حوزه تحویل کلاس های درس، استان 809 کلاس را به حوزه آموزش و پرورش تحویل داده که با توجه به هدف گذاری بیش از یکهزار کلاس، رضایتبخش نیست.