آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۰۴
سیاست
۴

تلاش برای جلب افکار عمومی

جلال ی زاده ( فعال سیاسی اصلاح طلب)

تغییر رویکرد آقای ولایتی در مورد برجام ناشی از پیش بینی ها و موضع گیری های سیاسی جریان اصولگرا و بیشتر در جهت جلب توجه افکار عمومی است. البته تلاش برای مقصر دانستن دیگران در برخی پروژه ها نیز می تواند عنصر موثر دیگری به حساب آید. آقای ولایتی این اظهارنظر اخیر را در حالی مطرح کرده است که همه می دانند که او یکی از شخصیت های تاثیرگذار در سیاست خارجی ایران است و همیشه در مسائل مختلف طرف مشورت و در ظاهر یا پشت پرده تاثیرگذار بوده است.

به اعتقاد من این رویکرد وی انداختن توپ به زمین دیگران است تا در شرایطی که خروج امریکا ثمرات برجام را به چالش کشیده است، خود را بی گناه معرفی کند. این درحالی است که برجام اگرچه در دولت آقای روحانی و با تلاش این تیم به ثمر رسید اما حاصل کار یک جریان خاص نیست و همه ارکان نظام در آن دخیل بوده اند. مضاف بر اینکه با خروج امریکا نباید ماحصل برجام را نادیده گرفت.

نکته دیگر تلاش برای استفاده سیاسی و انتخاباتی در پس تغییر رویکرد اخیر آقای ولایتی است. اگرچه به نظر من در این زمینه نیز موفقیتی حاصل نخواهد کرد و جامعه بیش از آنچه در انتخابات های گذشته از او استقبال کردند، از او استقبال نخواهند کرد.