آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۰۴
جامعه
۱۲

سوژه روز

فعالیت معدن طلای «زرشوران» موقتا متوقف شد

برخی منابع کارگری در معدن طلای زرشوران تکاب از تعطیلی موقت این واحد معدنی و بلاتکلیفی حدود 200 کارگر آن خبر می دهند. معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگ ترین واحد معدنی طلا در کشور، از نهم خرداد ماه موقتا تعطیل شده و کارگران در تشریح دلایل تعطیلی معدن طلای زرشوران می گویند: «این اتفاق به دنبال اجتماع شماری از اهالی روستاهای اطراف معدن زرشوران واقع شهرستان تکاب بر سر یافتن شغل در معدن زرشوران رخ داده که به درگیری نیز منجر شده است. بعد از خروج پیمانکار قبلی (شرکت پیمانکاری گسترش راه معدن شهسوار) از مهرماه سال 96 مسوولیت استخراج خاک طلای معدن زرشوران به شرکت آهن آجین واگذار شده و این شرکت مرتبا برای جذب نیروی کار از اهالی غیربومی استفاده می کند در حالی که این واحد معدنی تنها فرصت شغلی منطقه است که در اختیار اهالی روستاهای اطراف معدن قرار دارد.»

گفته می شود روز پنجشنبه گروهی از کارگران شاغل در معدن زرشوران مقابل فرمانداری تکاب دست به اعتراض صنفی زده اند و از قرار معلوم علت این اقدام اعتراضی نامشخص بودن وضعیت شغلی آنهاست. ایلنا

تعرض و تجاوزی به دانش آموزان صورت نگرفته

مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران با اعلام جزییات جدید از پرونده آزار دانش آموزان در مدرسه غرب تهران تاکید کرد که هیچ گونه تعرض و تجاوزی به دانش آموزان صورت نگرفته است.

ناصر کوهستانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران با اشاره به آخرین جزییات از پرونده آزار دانش آموزان در مدرسه غرب تهران گفت: تا این مرحله بر مبنای تحقیقاتی که روی تعدادی از دانش آموزان معترض انجام داده ایم، هیچ گونه تعرض و تجاوزی صورت نگرفته است. همان طور که اولیا گفته اند: واقعا این طور نبوده، اما بهتر است مراجع قضایی به طور رسمی اعلام کنند تا فضا چندحرفی نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده به طور قانونی پیگیری می شود، ولی آنچه مربوط به ما در آموزش و پرورش می شود این است که فضای آرامی را در مدرسه و زمان امتحانات با روانکاوی و مشاوره برای خانواده ها و دانش آموزانی که احساس می کنیم در این بخش آسیب دیده اند به طور گسترده ای انجام دهیم. ایلنا