آرشیو شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۳
اخبار کشور
۳

پیکر 3 شهید مدافع حرم و مرزبانی در مشهد و سردشت تشییع شد

پیکرهای مطهر شهید گل آقا مرادی از شهدای مدافع حرم در مشهد و دو شهید مرزبانی در سردشت تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصر روز چهارشنبه پیکر مطهر شهید گل آقا مرادی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) همزمان با بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان در مشهد تشییع و به خاک سپرده شد.

گفتنی است؛ این شهید مدافع حرم در سن 19 سالگی به شهادت رسید و لقب کوچک ترین شهید، شهدای لشکر فاطمیون را به خود اختصاص داد.

همچنین به گزارش ایرنا، پیکر دو تن از مرزبانان که شامگاه سه شنبه در درگیری با تروریست ها در شهرستان مرزی سردشت از توابع آذربایجان غربی به شهادت رسیده بودند، روز چهارشنبه در مقابل مسجد هنگ مرزبانی این شهرستان تشییع شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی روز چهارشنبه در حاشیه این آیین و در جمع خبرنگاران گفت: شب چهارشنبه تعدادی از افراد مسلح قصد ورود به خاک کشور را داشتند که نیروهای هنگ مرزی سردشت با آنان درگیر شدند که در نتیجه آن استواریکم «یوسف پیرانه» و استواریکم «محبوب قربانی» به شهادت رسیدند.

سرتیپ عزت الله رشیدیان با اشاره به اینکه پیکر مطهر این دو شهید به زادگاهشان در اردبیل منتقل شد، ادامه داد: اشرار مسلح پس از درگیری به سمت خاک عراق متواری شدند.

به گزارش ایرنا، این درگیری حدود ساعت 23 سه شنبه شب در گروهان بیوران از هنگ مرزی سردشت رخ داد.

شهیدان استوار یکم یوسف پیرانه و استوار یکم محبوب قربانی 2 شهید مرزبانی دیروز پس از اقامه نماز جمعه از مصلای اردبیل تشییع شد. پیکر استوار یکم محبوب قربانی پس از تشییع در شهر اردبیل به روستای حبیه دار اردبیل منتقل شد و با حضور اهالی روستا به خاک سپرده شد. پیکر شهید استوار یکم یوسف پیرانه نیز در زادگاهش روستای فولادلو بیله سوار تشییع و خاکسپاری شد.