آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۶
سینمای جهان
۱۰

وقتی کاراکتر منفی، زن می شود!

هلنا بوهم کارتر، دشمن جیمز باند

آیا شایعه بازی هلنا بوهم کارتر در نقش کاراکتر منفی بیست و پنجمین قسمت مجموعه فیلم جیمزباند، به واقعیت می پیوندد؟ رسانه های انگلیسی در سطح وسیعی خبر حضور این بازیگر زن را در تازه ترین قسمت جیمزباند منتشر کرده اند. آنها از منبعی که اسم نبرده اند نقل قول کرده اند که این بازیگر زن، دشمن اصلی کاراکتر مامور دوصفر هفت خواهد بود. این در حالی است که تا قبل از این، تمام دشمنان قسم خورده و خطرناک جیمزباند مرد بوده اند. کلید فیلمبرداری قسمت تازه این مجموعه اکشن ماجراجویانه و ضد جاسوسی دسامبر در استودیوی قدیمی پاین وود شهر لندن زده می شود. با این حال، تهیه کنندگان فیلم داستان آن را در اختیار رسانه های گروهی و طرفداران آن نگذاشته اند.

اما خبرهایی که از داخل کمپانی متروگلدوین مه یر به بیرون درز کرده، حکایت از حضور کاراکتر خبیث و شروری به نام غریبه در داستان فیلم می کند. این موجود خطرناک و غیرقابل پیش بینی، زنی با گذشته ای تاریک و مجهول است. هدف اصلی این زن، نابود کردن دنیا و کاراکتر جیمزباند است. از قرار معلوم، کارتر نقش این زن را جلوی دوربین بازی خواهد کرد. او سابقه بازی در نقش کاراکترهای خبیث را در کارنامه اش دارد و پیش از این، در مجموعه اکشن نوجوانانه «هری پاتر» نقش بلاتریکس له استرنج را بازی کرده است. این زن خطرناک و بدجنس، یکی از کاراکترهای منفی داستان این مجموعه موفق و پولساز بود.

جالب این که نزدیکان به کمپانی مترو می گویند انتخاب اول مدیران کمپانی مترو برای بازی در نقش کاراکتر خبیث زن جیمزباند 25، آنجلینا جولی بوده است! این بازیگر دو سال قبل در «مانیفست» در نقش یک جادوگر بدذات و خطرناک بازی کرد. اما به دلایلی که مشخص نیست، کارتر به جای او انتخاب شد. خبرهای تائید نشده حکایت از مخالفت دانیل کریگ برای بازی جولی در فیلم دارد. ظاهرا او نگران این نکته بود که حضور پرقدرت جولی در نقش شخصیت خبیث داستان فیلم، حضور او را کمرنگ کند. جولی و کریگ سال 2001 در اکشن ماجراجویانه «لارا کرافت: تامب رایدر» با یکدیگر همبازی بودند.