آرشیو یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۵۱
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

عرضه مدل جدید کنسول بازی ایکس باکس در سال 2020

مهر: شرکت مایکروسافت در جریان حضور در نمایشگاه بازی ها در آمریکا از عرضه یک مدل تازه از کنسول بازی ایکس باکس خود خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، مدل جدید این کنسول که اسکارلت نام خواهد گرفت در سال 2020 میلادی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

منابع مطلع می گویند احتمالا ماه نوامبر به عنوان زمان عرضه کنسول مذکور انتخاب می شود. هنوز در مورد ویژگی های فنی این کنسول بازی اطلاعات چندانی منتشر نشده است و مایکروسافت به ذکر این نکته اکتفا کرده که کنسول مذکور یک ابزار خانوادگی خواهد بود. مایکروسافت آخرین بار ایکس باکس را در سال 2017 به روز کرد و مدل ایکس باکس وان ایکس را در اواخر سال 2017 در دسترس علاقه مندان قرار داد. ایکس باکس هم اکنون بعد از کنسول بازی پلی استیشن سونی دومین کنسول بازی محبوب جهان است. یکی دیگر از خدمات تازه مایکروسافت در حوزه بازی های ویدئویی، امکان پذیر کردن اجرای بازی های ویدئویی روی دستگاه های الکترونیک مختلف بوده است که باعث می شود بازی های محبوب ایکس باکس به شیوه های دیگری نیز قابل اجرا باشند. البته در این زمینه هم اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

سامسونگ کروم بوک پلاس را به روز کرد

فارنت: سامسونگ کروم بوک های خوبی را تاکنون عرضه کرده است و برای حفظ حضور خود در این بازار شاهد نسخه جدیدی از کروم بوک پلاس با دوربین دوم و پردازنده جدید هستیم. اگر به دنیای کروم بوک ها علاقه داشته باشید حتما کروم بوک پلاس سامسونگ را که در سال 2017 معرفی شد می شناسید.

این کروم بوک هواداران زیادی پیدا کرد تا امروز شاهد معرفی دومین نسل ازاین کروم بوک سامسونگ با دوربین دوم و پردازنده جدید باشیم. کروم بوک جدید سامسونگ به لحاظ ابعاد تفاوت های زیادی با نسخه اول این محصول ندارد و در هر دو حالت لپ تاپ و تبلت قابل استفاده است. سامسونگ برای نسخه جدید کروم بوک پلاس خود یک قلم نیز تعبیه کرده تا کاربران به راحتی به قلم برای یادداشت گذاری روی صفحه نمایش این محصول دسترسی داشته باشند. با این حساب می توان بزرگ ترین تغییر کروم بوک پلاس جدید سامسونگ را نسبت به نسخه قبلی این محصول، پردازنده آن دانست. در اولین مدل از این دستگاه یک پردازنده ARM برای اجرای برنامه های اندرویدی در نظر گرفته شده بود. سامسونگ برای اینکه پردازنده کروم بوک پلاس در حین اجرای برنامه های مختلف اندرویدی با مشکل روبه رو نشود از پردازنده ARM که مورد تایید گوگل بود استفاده کرد.

اما اوضاع در مدل جدید کروم بوک پلاس سامسونگ فرق کرده است و این بار در این محصول با یک پردازنده اینتل از خانواده سلرون سروکار داریم، از طرف دیگر در کروم بوک پلاس جدید سامسونگ شاهد حضور دوربین 13 مگاپیکسل در پشت این محصول هستیم. سنسور این دوربین دیافراگم f/ 1.9 دارد. در قسمت جلو نیز یک دوربین یک مگاپیکسلی تعبیه شده است که برای چت های ویدئویی کفایت می کند. درگاه ورودی کارت حافظه میکرو اس دی و دو پورت USB-C را می توان از دیگر ویژگی های برتر کروم بوک پلاس جدید سامسونگ دانست. این کروم بوک صفحه نمایشی 2/ 12 اینچی دارد که از رزولوشن فول اچ دی بهره می گیرد. سامسونگ مدعی است باتری تعبیه شده در این محصول قادر است به راحتی تا 8 ساعت انرژی مورد نیاز کروم بوک را تامین کند. قرار است کروم بوک جدید و پرطرفدار سامسونگ با قیمتی معادل 99/ 499 دلار تا اوایل مرداد ماه راهی بازار شود.

چاپ 3 بعدی اشیای متحرک به وسیله مغناطیس

ایسنا: محققان موسسه فناوری ماساچوست با کمک فناوری چاپ 3 بعدی، دستگاه های واکنش دهنده مغناطیسی ساخته اند که قادر به خزیدن، چرخیدن، گرفتن یک توپ در حال عبور و حتی حمل یک قرص روی یک میز است. یک روز ممکن است روبات های کوچک زیستی بتوانند بدون اتصال به منبع تغذیه خارجی یا واحد کنترل، در بدن انسان حرکت کنند. محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) به تازگی به لطف تکنولوژی چاپ 3 بعدی که دستگاه های واکنش دهنده مغناطیسی تولید می کند، یک قدم به این واقعیت نزدیک تر شده اند.

یک تیم از محققان MIT به رهبری پروفسور «ژوانهی ژائو»، با ایجاد یک جوهر چاپ 3 بعدی با قابلیت الاستیکی و تحریک توسط ذرات کوچک مغناطیسی شروع کردند. همین طور که این جوهر توسط چاپگر 3 بعدی بیرون می آمد، یک آهنربا که در کنار نازل چاپگر قرار گرفته بود، باعث می شد تمام ذراتی که از جلوی آن عبور می کردند، در یک جهت باشند. این جهت توسط جهت آهنربا تعیین می شود که می تواند تغییر کند. این به آن معنی است که با تغییر جهت مغناطیسی در حین چاپ، امکان ایجاد یک شیء که ذرات آن در جهت های مختلف در بخش های مختلف جسم قرار می گیرند، وجود دارد. هنگامی که این شیء انعطاف پذیر در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار گیرد، این بخش ها با حرکت به جهات مختلف، بسته به جهت گیری ذرات، واکنش نشان می دهند. این باعث می شود که شیء تغییر شکل بدهد و با حرکت دادن منبع میدان مغناطیسی، امکان بازگشت به حالت اول یا تبدیل به اشکال مختلف وجود دارد.