آرشیو یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۹
سینمای جهان
۱۰

ماجراجویی های فانتزی شکل تازه می گیرد

«خانواده آدامز» در راه انیمیشنی شدن

«خانواده آدامز» صاحب یک نسخه انیمیشنی می شود. این اکشن کمدی ماجراجویانه برای نمایش عمومی در سال 2019 آماده می شود. سازندگان فیلم تعدادی از بازیگران مطرح را برای صداپیشگی کاراکترهای کارتونی آن انتخاب کرده اند. اسکار ایساک، شارلیز ترون، چلویی گریس مورتز و بت میدلر چند تا از این صداپیشه ها هستند. ترون و ایساک به جای پدر و مادر خانواده آدامز یعنی مورتیشیا و گومز صحبت خواهند کرد. بت میدلر صدای خود را به مادربزرگ قرض می دهد و بقیه به جای بچه های شیطان و پرشروشور این خانواده حرف خواهند زد.

تیم دونفره کونراد ورنون و گرگ تیرنان برای کارگردانی این نسخه انیمیشنی انتخاب شده اند. تماشاگران سینما این دو را بخاطر کارگردانی انیمیشن «جشن سوسیس ها» می شناسند. این کمدی اکشن خانوادگی سال قبل اکران عمومی شد و در کمال تعجب همگان، با استقبال بالای تماشاگران روبرو شد. همین موفقیت کافی بود تا تهیه کنندگان خانواده آدامز وظیفه کارگردانی نسخه انیمیشنی خود را به دست این دو هنرمند بسپارند. کمپانی مترو گلدوین مه یر تهیه کننده نسخه اصلی فیلم است که حالا آن را به شکلی انیمیشنی در معرض دید تماشاگران قرار می دهد. مدیران کمپانی یازدهم اکتبر سال آینده میلادی را به عنوان زمان اکران عمومی آن تعیین کرده اند.

داستان این کمدی اکشن عجیب و غریب و سوررئالیستی، درباره خانواده ای ناهمگون و ماجراجو است که با کارها و اقدامات غیرمعمول خود، مسائل و مشکلاتی بزرگ خلق می کنند. نسخه زنده فیلم در اوایل دهه نود میلادی به روی پرده سینماها رفت. آنجلیکا هیوستن، رائول خولیا و کریستینا ریچی سه بازیگر اصلی فیلم بودند. بعد از موفقیت قسمت اول در سال 1991، دومین و سومین قسمت آن در سالهای 1993 و 98 ساخته شدند. بری سوننفیلد قسمت اول و دوم را کارگردانی کرد و در قسمت سوم، جای خود را به دیو پاین داد. این در حالی بود که تلویزیون در سال 1964 یک موعه موفق و طولانی براساس داستان اعضای خانواده آدامز تولید کرد و به روی آنتن فرستاد.