آرشیو دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۴
ایران زمین
۱۹

4 نفر مفقودی در سیل و رانش زمین «اشکورات» رودسر

گروه ایران زمین/ جمعیت هلال احمر گیلان آخرین جزئیات مربوط به مفقودان و کشته شدگان سیل«اشکورات» رودسر گیلان را اعلام کرد.

«مهدی ولی پور»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: تا ظهر دیروز آمار جان باختگان حادثه وقوع سیل و رانش زمین در اشکورات رودسر 4 نفر اعلام شده و برخی اخبار مبنی بر افزایش این تعداد به 8 نفر صحت ندارد.

وی افزود: صبح دیروز (یکشنبه) عملیات هوایی توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان در منطقه اشکورات انجام شد، اما با وجود بررسی مسیر رودخانه منطقه «کاکرود» اثری از مفقودان حادثه پیدا نشد.

ولی پور یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کندی عملیات جست وجوی حادثه دیدگان شده را عمق رانش زمین و در پی آن انباشت گل ولای به ارتفاع زیاد عنوان کرد و با اشاره به استقرار نیروهای انتظامی، نظامی، سپاه و بسیج در محل حادثه رانش زمین، افزود: تمام این نیروها در کنار تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و شهرستان رودسر از همان ساعات اولیه در حال امدادرسانی به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان عمق رانش در برخی از مناطق را زیاد اعلام کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی بدون داشتن انواع تجهیزات سنگین و ماشین آلات آواربرداری، عملیات جست وجوی قربانیان حادثه به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

ولی پور از قطع شدن راه دسترسی برخی روستاها درمنطقه اشکورات خبر داد و بیان کرد: جمعیت هلال احمراستان با هماهنگی فرمانداری رودسر با استفاده از بالگرد، عملیات آذوقه رسانی به اهالی روستاهای حادثه دیده را انجام می دهد.