آرشیو دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۷۲
سیاست
۲

در آستانه اجرای حکم اعدام صورت گرفت

آخرین ملاقات محمد ثلاث با خانواده اش

شرق: به نظر می رسد به اجرای حکم محمد ثلاث نزدیک شده ایم. روز گذشته، سعید اشرف زاده، وکیل مدافع محمد ثلاث، به ایسنا گفت که از زندان با خانواده موکلم تماس گرفته شده که برای آخرین ملاقات به زندان مراجعه کنند.

او درباره اجرای حکم موکلش عنوان کرد: «این مسئله به طور دقیق اعلام نشده است؛ ولی وقتی که خودشان تماس می گیرند که برای ملاقات بیایید، تجربه این موضوع را می گوید که هدف اجرای حکم است؛ چون حق زندانی است که آخرین ملاقات را با خانواده اش داشته باشد. بعد از اینکه رای دادگاه کیفری قطعی می شود، رای اجرا خواهد شد و اجرای حکم هم به کسی ابلاغ نمی شود. اجرای حکم نیز با دادسراست».

اشرف زاده درباره علنی یا غیرعلنی بودن اجرای حکم موکلش گفت: «در این باره صحبتی با ما نشده است».

30 دی سال گذشته، در تجمع تعدادی از درویش های گنابادی در خیابان پاسداران تهران درگیری ای میان ماموران انتظامی و تجمع کنندگان به وجود آمد که محمد ثلاث، با یک اتوبوس سه مامور نیروی انتظامی را زیر گرفت. بعد از این حادثه پرونده ای تشکیل و به شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران ارجاع شد.

پس از پایان جلسات دادگاه، محمد ثلاث به سه فقره قصاص به دلیل سه فقره قتل عمد سه نفر از ماموران ناجا و همچنین تحمل یک سال حبس و 74 ضربه شلاق برای اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی محکوم شد. وکلای او به رای صادرشده اعتراض کردند و پرونده به شعبه 39 دیوان عالی کشور ارسال شد که در نهایت این شعبه حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

هشتم خرداد هم زینب طاهری، دیگر وکیل مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران، از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی موکلش خبر داده بود. او روز گذشته هم به ایلنا گفت: «دوشنبه اعتراض خود را به دیوان عالی کشور درباره اعمال ماده 477 ارائه خواهم داد».