آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۵
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

مقابله با بی اعتمادی

یک استاد دانشگاه در فضای مجازی نوشت: امریکا با تحریم ها کلیت اقتصاد و به طور کلی نظام راهدف قرار داده است. این کاربر افزود: برای مقابله با آن باید در سیاست های باعث بی اعتمادی عمومی تجدید نظر شود که برخی از آنها مورد اشاره قرار می گیرد:

**توقف واردات کالاهای لوکس

**اعلام عفو عمومی بجز افرادی که دستشان به خون و اموال مردم آلوده است.

**شفاف سازی بیشتر در بودجه.

** فراهم کردن زمینه برگزاری آزادانه مناظره در رسانه ملی.

**خروج نیروهای نظامی و افراد ذی نفوذ از اقتصاد.

**تجمیع بانک های خصوصی و ادغام بانک های نظامی در بانک های دولتی برای شفاف سازی اقتصاد.

نظام قربانی افراد نشود

یک کاربر فضای مجازی توصیه کرد که خوب است نظام با نظارت پذیر کردن قدرت به طور جدی با فساد مقابله کند. این کاربر افزود: مبارزه با فساد از سوی هر فردی حتی مدعیان نزدیکی به حکومت، ضرورت امروز جامعه ماست. نباید اصل نظام برای منافع افراد قربانی شود.

اخلاق و اعتماد در سیاست

یک کاربر فضای مجازی نوشت که جهت گیری سیاسی در کشور ما باید نوع دوستی و عشق عمومی به انسان ها را سرلوحه خود قرار دهد. به نوشته این کاربر، فرجام خاص گرایی، فردگرایی منفی و خود خواهانه است. در نتیجه احساس اعتماد و امنیت کاهش می یابد و اخلاق از عرصه عمومی خارج می شود.

پویش تحریم

برخی فعالان فضای مجازی از تلاش علی کریمی فوتبالیست سابق برای راه اندازی پویش مجازی تحریم خرید کالاهای گران برای نه گفتن به آن استقبال و آن را تمرین مسئولیت پذیری برای مبارزه مدنی توصیف کرده اند. برخی کاربران نیز توضیح داده اند که منظور نخریدن کالاهای گران تر از قیمت متعارف و افزایش ناعادلانه وبی دلیل آن است، زیرا گرانی در سه ماهه اول امسال شامل همه کالاها بجز نان و بنزین شده است.