آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۵
فن آوری
۸

گرفتن <اسکرین شات> از استوری اینستاگرام آزاد شد

اینستاگرام اعلام کرد که از خبر دادن به کاربران این شبکه اجتماعی هنگامی که دیگران از استوری های آنان اسکرین شات می گیرند، منصرف شده است.

به گزارش وب سایت phonearena، این قابلیت که مدتی به صورت آزمایشی برای تعداد محدودی از کاربران داوطلب اینستاگرام قابل اجرا و دسترسی بود، حالا قرار نیست به صورت همگانی و عمومی اجرا شود و در دسترس عموم کاربران قرار گیرد. این یکی از آن دسته قابلیت هایی بود که موجب شد کاربران، اینستاگرام را به بزرگترین رقیب خود یعنی اسنپ چت ترجیح دهند چرا که این ویژگی به آنها این امکان را می داد تا بدانند چه کسانی می خواهند احتمالا از عکس ها و تصاویر خصوصی آنها سوءاستفاده کنند.

بدین ترتیب، بسیاری از منتقدان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران از این تصمیم جدید اینستاگرام بشدت انتقاد کرده اند چراکه این به سوءاستفاده گران اجازه می دهد با خیال راحت و آسوده از تصاویر خصوصی و شخصی دیگران اسکرین شات تهیه کرده و آن را در شبکه های اجتماعی دیگر پخش و منتشر کنند که این در نهایت به ضرر همه کاربران اینستاگرام تمام خواهد شد.

هنوز اینستاگرام درباره علت دقیق این تصمیم جدید خود بیانیه ای صادر نکرده است. گفتنی است قابلیت افزودن استوری های اینستاگرام در ماه آگوست سال 2016 میلادی به این شبکه اجتماعی اضافه شد و از همان ابتدا میلیون ها طرفدار را به خود جذب کرد. از آن زمان تاکنون که حدود بیش از یک سال می گذرد، می توان گفت این قابلیت مهم ترین و پرطرفدارترین قابلیتی است که تاکنون به اپلیکیشن اینستاگرام افزوده شده است.