آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۷۳
حوادث
۱۱

هشدارهای پلیس برای مراقبت از کودکان

شرق: با توجه به شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس و نیز حضور بیشتر کودکان در اماکن عمومی، مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری پایتخت به والدین هشدارهایی داد که می خوانید:

والدین از فرستادن فرزندان خود برای خرید مایحتاج روزانه به صورت تنهایی خودداری و سعی کنند فرزندشان را همراه خودشان برای خرید به مراکز تجاری ببرند تا علاوه بر آموختن آداب خرید، مهارت های لازم را فراگیرند و قدرت نه گفتن و اعتمادبه نفس آنان تقویت شود. همچنین از رهاکردن آنان در مراکز خرید، محیط های ساختمانی و داخل خودرو، دوری کنند.

همچنین در طول روز، زمانی را برای بازی کردن و تفریح کودکان اختصاص بدهند و همراه کودکانشان در محیط های ساختمانی یا مراکز تفریحی بازی کنند.

ضمنا چنانچه هنگام مراجعه به مراکز تجاری، نوزاد خود را در کالسکه قرار می دهند آن را در معابر رها نکنند و زمان مشاهده ویترین های مغازه ها یا صحبت کردن با سایر افراد و متصدیان مغازه، نهایت مواظبت را داشته باشند و از آنان غافل نشوند، به خصوص زمانی که فرزندشان به طلا و جواهر آراسته است، زیرا سارقان طلاجات کودکان در کمین هستند.

این مرکز در پایان به شهروندان تاکید می کند: نقاط خصوصی بدن کودکانشان را به آنها آموزش دهند و تاکید کنند کسی حق لمس و نوازش آن را ندارد.