آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۱
اخبار کشور
۳

وزیر راه و شهرسازی: راه آهن اینچه برون - گرمسار برقی می شود

وزیر راه و شهرسازی از آغاز و اجرای طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار در تیرماه 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی در استان گلستان افزود: قرارداد این پروژه به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو امضا شده و از تیرماه امسال ساخت آن آغاز می شود.

وی اجرای این پروژه را اقدام بسیار مهم برای آبادانی منطقه و پیوند کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب توصیف کرد.

منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان، محل پیوند راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران است که با راه اندازی آن در سال 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور، خط آهن منطقه تا چین امتداد پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری پیوستن گنبدکاووس خطوط ریلی کشور خبر داد و گفت: پیوستن گنبدکاووس به شبکه ریلی کشور یا از طریق پروژه راه آهن گرگان - مشهد و یا اینچه برون - گرمسار انجام خواهد شد.

آخوندی به عملیاتی کردن پروژه کمربندی شهر گنبدکاووس به عنوان دیگر خواسته مردم این دیار اشاره کرد و قول مساعد برای پیگیری و اجرای آن را به مردم منطقه داد. وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در گرگان گفت: با توجه به توسعه فرودگاه بین المللی گرگان و فراهم شدن امکانات زیرساختی و ناوبری هوایی در آن، امکان نشست و برخاست هواپیماهای سنگین از این فرودگاه فراهم می شود.

آخوندی اظهار داشت: مجهز شدن فرودگاه بین المللی گرگان به تجهیزات هوایی و سامانه ناوبری جدید و پیشرفته سبب شده تا امکان پرواز در شب و در دید پایین خلبان نیز فراهم شود.

وی به ظرفیت 500 نفری پایانه کنونی این فرودگاه اشاره کرد و افزود: ساعت پایانه جدید فرودگاه گرگان 89 درصد پیشرفت دارد و پس از بهره برداری ظرفیت پذیرش 2 هزار و 500 نفر مسافر را خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پایانه جدید تا 20 سال آینده پاسخگوی ظرفیت مسافران فرودگاه خواهد بود و اکنون هفته ای حدود 90 پرواز در آن انجام می شود.