آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۱
فرهنگ: ادبیات و هنر
۸

عطف

عرس بیدل بعد از چند ماه تاخیر

پنجمین عرس بین المللی بیدل قرار بود، سال گذشته برگزار شود که نشد، اما قرار است با همت بنیاد بیدل و با همکاری کانون ادبیات ایران، روزهای 14 و 15 تیرماه امسال با حضور استادان و پژوهشگرانی از ایران و جهان در تهران برگزار شود. در این دوره، علاوه بر سخنرانی ها، برگزیده ای از آثار و مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره در دو بخش شخصیت و آثار و افکار میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی، شاعر و عارف بلندآوازه زبان فارسی و نیز میراث جهانی زبان و ادبیات فارسی ارائه خواهد شد.

کیوریتوری هنر معاصر چیست؟

چند سالی است یک حرفه جدید در فضای هنرهای تجسمی، توجه ها را به خودش جلب کرده است؛ حرفه ای به نام کیوریتوری که نه تنها ممکن است دانش چندانی درباره اش نداشته باشیم، حتی بعید نیست درباره کارکرد و تاثیرش در جریان برگزاری نمایشگاه دچار اشتباه شده باشیم.

احتمالا به همین دلیل است که جایگاه کیوریتوری و نقش و تاثیرش در برگزاری نمایشگاه های تجسمی در یک نشست گفتمانی مورد بررسی قرار می گیرد. این نشست با هدف بازشناسی کیوریتوری در هنر معاصر با حضور جمعی از هنرمندان، گالری داران و مدیران روز پنجشنبه در گالری ایده برگزار می شود. نگرش جهانی به موضوع کیوریتوری، رویدادهای کیوریتوریال و جایگاه این حرفه در هنر معاصر ایران به شیوه پرسش و پاسخ در این نشست مورد بررسی و بازشناسی قرار خواهد گرفت.