آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۶
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

تماشای فوتبال بدون زنان

یک جامعه شناس در یادداشتی در فضای مجازی، از اینکه تصاویر منتشر شده از تماشای فوتبال توسط مقامات کشور زنان حضور ندارند، انتقاد کرد. او افزود: امیدواریم روزی برسد که ما ببینیم مقامات کشور با خانواده هایشان در حال تماشای فوتبال از تلویزیون هستند.

مراقبت از سرمایه های اجتماعی

یک استاد دانشگاه در فضای مجازی نوشت: دانشجویان سرمایه های دانشگاه و سرمایه های اجتماعی کشور هستند. سرمایه های خود را قدر بدانیم و از آنها مراقبت کنیم. وی افزود: اینکه دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به احکام سنگین و بی سابقه قضایی محکوم شده اند، سرنوشت و آینده بهترین دانشجویان کشور را به مخاطره می اندازد و خسارات جبران ناپذیری وارد می سازد.

پیام واحد به اروپا

یکی از کاربران فضای مجازی با اشاره به مذاکره ایران و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، نوشت: ارسال پیام های واحد گفتاری و رفتاری از سوی سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه به طرف اروپایی در این شرایط اهمیت دارد. این کاربر افزود: اینکه سه قوه در یک راستا حرکت کنند، در مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام باید مورد توجه قرار گیرد.

قربانیان فرهنگ سکوت

تحولات مرتبط با تجاوز به دختران در ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان از چند جنبه به طور گسترده مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت:

* مرکز گرایی به معنای بی توجهی به آن در مقایسه با مورد مشابه اخیر در تهران.

* مخفی کردن جنایت از سوی قربانیان نباید به پاک کردن موضوع از سوی مقام های مسئول منجر شود.

* قربانی ننگ نیست، ننگ فرهنگ سکوت است.

برخورد اندیشه ای

برخی کاربران فضای مجازی در پی طرح دیدگاه برخی فعالان سیاسی درباره اعدام یک محکوم قضایی و مذاکره مستقیم با امریکا، نوشتند که با این موضوع باید نقد اندیشه ای صورت گیرد. از دیدگاه این کاربران: هر گونه برخورد با صاحبان چنین دیدگاه هایی مغایر اصل 23 قانون اساسی است که تصریح کرده است هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده و نظر مورد تعرض قرار داد.