آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۲
ورزش
۱۶

گل محمدی: باید نگاه مان به ضد حمله باشد

یحیی گل محمدی سرمربی پدیده و یکی از مدافعان مستحکم تیم ملی در دهه گذشته، درخصوص عملکرد ایران در جام جهانی 2018 روسیه به ما گفت: «کمتر کسی فکرش را می کرد که بتوانیم مراکش را در بازی اول شکست بدهیم.

بین مربیان این موضوع وجود دارد که همه می گویند بازی اول بسیار سخت است. ما اما با وجود سختی های دیدار نخست، توانستیم با حساب یک بر صفر مراکش را ببریم که این پیروزی، ارزش تاریخی برای فوتبال ایران دارد و می تواند تا سال ها برای مان جذاب تلقی شود.» گل محمدی اضافه کرد: «برای دیدار با اسپانیا کارمان واقعا دشوار می شود. جدا از آن که اسپانیا به لحاظ تاکتیکی و تیمی، بسیار قدرتمند است، از بازیکنان خوب و خلاقی سود می برد که می توانند در چند دقیقه، شرایط یک بازی را تغییر بدهند. این وضعیت، کار ایران را دشوار می کند ولی چاره ای نیست و طبق قرعه، ما در سخت ترین گروه ممکن قرار داریم پس باید خوشبین و باروحیه به میدان برویم و تمام حواس مان را برای کسب بهترین نتیجه ممکن به کار بیندازیم. من بازی اسپانیا مقابل پرتغال را به صورت کامل تماشا کردم و از سوی دیگر، مطمئن هستم کارلوس کی روش برای این دیدار تفکرات خاصی دارد ولی نکته ای وجود دارد که می تواند کمک شایانی به ما کند.»

سرمربی پیشین پرسپولیس ادامه داد: «اسپانیا در بازی اول نشان داد به خاطر ایجاد تغییرات در کادر فنی اش، ثبات تاکتیکی و تمرکز خود را از دست داده است. بهترین راه برای مقابله با این تیم، استفاده از دفاع پرفشار و پرسینگ از دقیقه یک تا 90 است. البته می توانیم چشم به ضدحمله داشته باشیم. باید نگاه مان به ضدحملات باشد و از این راه هم می توانیم به آنها ضربه بزنیم به شرطی که فرصت ها را از دست ندهیم.»