آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۳
صفحه آخر
۱۲

آمریکا و روسیه یکدیگر را به جنگ اتمی در فضا تهدید کردند

همزمان با دستور ترامپ مبنی بر توسعه سلاح های هسته ای آمریکا در فضا، مسکو به این تصمیم واکنش تندی نشان داد و اعلام کرد به این اقدام پاسخ محکمی خواهد داد.

«ویکتور بوندارف» رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه در یک نشست خبری گفت: «اگر آمریکایی ها قوانین مربوط به نیروی نظامی فضایی را نقض کنند، امنیت جهانی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.»

وی همچنین تاکید کرد که «روسیه از فضا نه برای انتشار سلاح های کشنده، بلکه با هدف اجرای عملیات شناسایی و اهداف شبیه آن استفاده می کند. این در حالی است که آمریکایی ها برای توسعه سلاح های خاص در اجرای حملات از فضا فعالیت و هزینه های هنگفتی را در این راه هزینه می کنند.»

این نماینده پارلمان روسیه با بیان اینکه «نظامی کردن فضا باعث بروز عواقب فاجعه آمیز خواهد شد»، افزود: «روسیه و چین بارها طرح هایی را ارائه کردند که بر ممنوعیت گسترش سلاح های هسته ای در فضا تاکید شده است». وی در پایان نشست خبری خود به دولت آمریکا هشدار داد که «اگر آمریکا از معاهده 1967 که در آن بر منع گسترش سلاح هسته ای تاکید شده است، خارج شود، روسیه و دیگر کشورها برای حفظ امنیت جهانی واکنش سختی از خود نشان خواهند داد».

ترامپ روز دوشنبه طی سخنانی به پنتاگون دستور داد «فورا» فرایند تاسیس یک «قوای فضایی» به عنوان یکی از یگان های نیروهای مسلح آمریکا را آغاز کند.

به گزارش فارس، یک رسانه آمریکایی گفته نیروی جدید پس از یگان های ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین یگان نیروهای مسلح آمریکا خواهد بود.