آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۳
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

نوار غزه

«آژانس امداد و اقدام سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی» (آنروا) قصد دارد، عملیات خود را در نوار غزه به حالت تعلیق در آورد و حقوق ماهانه کارمندانش در این باریکه را نیز با تاخیر پرداخت خواهد کرد.کشورهایی که تاکنون به خاطر حمایت های مالی از سازمان ملل و نهادهای تابعه آن (از جمله آنروا)، بر رویکردهای این سازمان ها مسلط بوده اند، از کمک های مالی خود از سازمان ملل و آنروا کاسته اند و همین مسئله، آنروا را با بحران مالی مواجه کرده است.

کره شمالی

رویترز: دو مقام آمریکایی اعلام کردند، کره شمالی به زودی بقایای اجساد نظامیان آمریکایی را به این کشور تحویل خواهد داد. حدود 7700 نظامی آمریکایی در جریان جنگ سال های 1950 تا 1953 در شبه جزیره کره، مفقود شده بودند. بیش از 36 هزار و 500 نظامی آمریکایی نیز در این جنگ، به هلاکت رسیده اند.آخرین باری که کره شمالی بقایای اجساد نظامیان آمریکایی را تحویل واشنگتن داده، در سال 2007 میلادی بوده است.

سوریه

سانا: رژیم صهیونیستی طی بیانیه ای اعلام کرده، یک فروند پهپاد این رژیم از نوع «استار لارک» شب چهارشنبه در نزدیکی شهرک «حضر» استان «قنیطره» سوریه سقوط کرده است. قنیطره همان منطقه ای است که ارتش سوریه و مقاومت اجرای عملیات آزادسازی آن را در برنامه خود دارند.

انگلیس

تسنیم: انفجار بمب در ایستگاه «ساوت گیت» واقع در شمال لندن، دست کم پنج مجروح برجای گذاشت. در ارتباط با تروریستی بودن این انفجار، گزارشی نرسیده است. علاوه بر آن، پلیس لندن با کشف یک بسته مشکوک، ساکنان محلی اطراف ایستگاه متروی لندن را تخلیه کرده است.