آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

عملیات 8 ساعته برای اطفای حریق در خیابان امیرکبیر

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از جزئیات عملیات 8 ساعته برای اطفای حریق در پاساژی واقع در خیابان امیرکبیر را تشریح کرد.

جلال ملکی درباره جزئیات حادثه آتش سوزی شامگاه سه شنبه به فارس گفت: در ساعت 21:29 سه شنبه حادثه آتش سوزی گسترده در خیابان امیرکبیر روبروی پاساژ کاشانی به سامانه آتش نشانی شهر تهران اعلام و در لحظات اولیه 6 ایستگاه آتش نشانی به همراه چند دستگاه بالابر، تجهیزات تنفسی و دیگر خودروهای سنگین و سبک به محل حادثه اعزام شدند.ملکی افزود: با حضور آتش نشانان مشاهده شد آتش سوزی در یک پاساژ دو طبقه قدیمی که محل نگهداری لوازم قابل اشتعال یدکی خودرو در حجم بسیار زیاد بود رخ داده است.وی ادامه داد: طبقه فوقانی این پاساژ به وسعت 500 متر مربع کاملا شعله ور بود و آتش در حال سرایت به هتل در مجاورت این پاساژ نیز بود.

وی گفت: آتش نشانان بلافاصله نسبت به اطفای حریق اقدام کردند و اطفای حریق با سختی ها و مشکلاتی همراه بود که بالاخره آتش نشانان توانستند به کانون اصلی آتش مراجعه کنند و آتش خاموش شد و تا ساعت حدود 5 بامداد آتش نشانان در حال لکه گیری و تخلیه دود در این حادثه بودند.

ملکی از شهروندان درخواست کرد: نسبت به رعایت اصول ایمنی توجه بیشتری داشته باشند.

مصدومیت 11 نفر در آتش سوزی خیابان امیرکبیر

پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران هم گفت: در مجموع 11 نفر در آتش سوزی خیابان امیرکبیر مصدوم شدند که با تلاش تکنسین های اورژانس سه نفر در محل درمان و 8 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

گفتنی است، سه نفر از مصدومان از نیروهای آتش نشانی بودند.