آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۳
ایران
۱۴
دریچه

یک فرصت خوب برای آشتی دادن بچه ها با تاریخ و فرهنگ ایران

اگر دنبال فرصتی برای آشناتر کردن بچه ها با تاریخ و فرهنگ کشورمان هستید یا می خواهید حس کنجکاوی و تاریخ دوستی فرزندتان را برانگیزید، پیشنهاد می کنیم از 20 تا 23 تیرماه سری به کاخ نیاوران تهران بزنید و فرزندتان را در دوره های باستان شناسی خلاق برای کودکان شرکت دهید. این کارگاه های آموزشی که برای چهارمین دوره برگزار می شوند، سعی دارند آگاهی ملی کودکان را بیشتر کرده و آنها را به حفاظت بیشتر باستانی ترغیب کنند.

چهارمین کارگاه آموزش خلاق باستان شناسی برای کودکان در سه گروه سنی 6 5 سال، 97 سال و 1110 سال برگزار می شود و هدف از آن بیان مفاهیم و محتواهای علمی مربوط به میراث فرهنگی و تاریخی ایران با زبان قابل درک برای کودکان است. آشتی دادن کودکان با گذشته تاریخی خود به عنوان صاحبان اصلی میراث فرهنگی ایران و ایجاد دغدغه نسبت به حفظ این میراث هدف دیگری است که کارگاه آموزش خلاق باستان شناسی دنبال می کند.

در این دوره ها بچه ها با مفهوم تاریخ، زمان، اهمیت آثار باستانی آشنا می شوند؛ کاوش و جست وجو در سایت واقعی یا شبیه سازی شده باستان شناسی را تجربه می کنند، با سبک زندگی ایرانیان باستان آشنا می شوند و با عکس ها و انیمیشن ها، سفری مجازی در تاریخ ایران باستان خواهند داشت.

در واقع با شرکت بچه ها در چنین دوره ای می توانید امیدوار باشید فرزندتان به آگاهی تاریخی کافی می رسد و اطلاعات عمومی متناسب با سن خود را کسب می کند. همچنین یکی دیگر از اهداف این دوره ها، تریبت کودکان برای رسیدن به توسعه پایدار است؛ همان چیزی که نیاز امروز و آینده کشور ما خواهد بود. روش آموزش هم مبتنی بر بازی و کار گروهی است و بچه ها یاد می گیرند چطور شبیه یک باستان شناس به جهان اطرافشان نگاه کنند.

در کنار این آموزش ها هوش ادراکی و مهارت حسی حرکتی کودکان تقویت می شود و در پایان، با توجه به عملکرد کودک گواهینامه حافظ کوچک میراث فرهنگی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کودک اهدا می شود.

برای ثبت نام در این دوره می توانید به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران (ساختمان اداری) مراجعه کنید یا با شماره تلفن های 26116045-021 و 09902626599 تماس بگیرید.