آرشیو شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷، شماره ۹۲۴۴
اقتصادی
۴

مجیدرضا حریری: دولت در مسائل اقتصادی با مردم صادق باشد

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در تشریح وضعیت اقتصادی ایران اظهار کرد: دولت باید در مسائل اقتصادی با مردم صادق باشد و به آنان بگوید که در چه وضعیتی هستیم.مجیدرضا حریری در گفگو با ایسنا اظهار کرد: اقتصاد ایران ضعیف است، زیرا غیررقابتی، غیر شفاف و غیر آزاد بوده و نتوانسته خود را در مقابل شوک ها و تکانه هایی که از خارج و داخل به آن وارد می شود، حفظ کند. این نقطه ضعف را هم خارجی ها و هم گروه های سیاسی داخلی فهمیده اند و در نتیجه در منازعات سیاسی که در داخل یا خارج از کشور پیش می آید، اقتصاد اولین جایی است که هدف گرفته می شود.

وی ادامه داد: در دوره اخیر که از تابستان سال گذشته آغاز شده مسائل متعددی از جمله موضع گیری ترامپ در ارتباط با ایران و برجام پیش آمد که یک تکانه بیرونی بود. از سوی دیگر هم مخالفان سیاسی دولت در داخل به اتفاقات اقتصادی دامن زدند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه ایران طی دو دهه اخیر هیچ گاه از نظر امنیتی و نظامی مورد تعرض قدرت های بزرگ نبوده است، گفت: هر گاه می خواهند به ایران آسیبی وارد کنند دست روی اقتصاد می گذارند. همچنین هنگامی که دولتی در داخل کشور سر کار می آید، یک سری مخالف داخلی دارد که می داند تنها جایی که می شود او را اذیت کرد، در حوزه اقتصاد است.