آرشیو شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۴
ایران
۱۴
راهنمای سفر

10 توصیه برای سفر هوایی بهتر

1. این روزها بازار سفرهای تابستانی داغ است و خیلی ها ترجیح می دهند مسیر طولانی سفر را با هواپیما طی کنند. اگر شما هم قرار است با هواپیما به سفر بروید دانستن این نکات می تواند کمکتان کند تا تجربه بهتری از این سفر داشته باشید.

2. سبک سفر کنید. بار کوچک تری بردارید که بتوانید با خودتان به کابین ببرید و در فرودگاه نه معطل تحویل گرفتن چمدانتان شوید و نه نگران گم شدن وسایلتان باشید.

3. صندلی مناسب رزرو کنید. صندلی های کنار پنجره بهترین گزینه هستند و صندلی های عقب هواپیما امن ترینشان. آمارهای موجود از تصادفات هوایی نشان می دهد که مسافران صندلی های عقب هواپیما شانس بیشتری برای نجات داشته اند. اما اگر با نوزاد سفر می کنید بهتر است قسمت جلو هواپیما و صندلی های مجاور دیواره هواپیما را رزرو کنید. جلوی هواپیما فضای بیشتری وجود دارد و نشستن در این قسمت برای شما و نوزاد شما راحت تر است. یک پیشنهاد ویژه هم برای شما داریم این که از پروازهای شب استفاده کنید تا نوزاد شما راحت تر بخوابد.

4. برای جلوگیری از گرفتگی گوش ها بر اثر فشار ایجاد شده هنگام برخاست و فرود هواپیما می توانید آدامس بجوید یا دهان خود را باز نگه دارید.

5. باخودتان یک بالش مسافرتی همراه ببرید. ترجیحا بالش پنبه ای و نه بادی.

6. اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید غذایتان را حتما همراه ببرید چون غذای پروازهای اکونومیک برای همه مسافران مناسب نیستند.

7. یک کتاب صوتی یا الکترونیک روی موبایلتان بریزید و در طول سفر هوایی خود را با آن سرگرم کنید.

8. تمام مدت پرواز را ننشینید و در پروازهای طولانی هر از گاهی از جا بلند شوید و قدم بزنید تا خون در پاهایتان جریان پیدا کند و دچار تورم پا، کمردرد، پادرد و گرفتگی عضله نشوید.

9. بالای صندلی هواپیما دریچه هوا تعبیه شده، اما خیلی ها به محض سوار شدن به هواپیما هواکش بالای سرشان را خاموش می کنند. حتی اگر سردتان باشد، بهتر است هواکش را خاموش نکنید تا باکتری هایی که در هوا جریان دارند از اطراف شما دور شوند.

10. اگر ترس شدید از پرواز دارید و برای خوابیدن در هواپیما با مشکل مواجه می شوید، بهتر است پیش از سفر به دکتر مراجعه کنید تا برای کاهش اضطرابتان یک آرامش بخش مناسب تجویز کند.