آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۵۸
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

هوش مصنوعی در فلاش جدید کانن

آی تی ایران: کانن به تازگی از یک فلاش بی نظیر با نام 470 EX-AI برای دوربین های خود رونمایی کرده است. این فلاش به هوش مصنوعی مجهز است و از پردازنده کانن بهره می برد. این فلاش با استفاده از هوش مصنوعی، فاصله شما از سوژه و زاویه دوربین را تشخیص می دهد و سپس تحلیل می کند با توجه به این شرایط نور باید با چه قدرتی و در چه زاویه ای به سوژه تابیده شود تا بهترین تصویر ممکن به دست آید. این فلاش می تواند 360 درجه بچرخد و علاوه بر آن بالا و پایین هم می رود تا دیگر نیازی نباشد شما دستی آن را بچرخانید یا مقابل نور آن کاغذ بگذارید! (شیوه ای که بیشتر در ایران مرسوم است). در ادامه چند نکته مهم درباره این فلاش بی نظیر را بررسی می کنیم.

سازگاری

این فلاش تقریبا با همه دوربین های جدید کانن سازگاری دارد. بنابراین دوربین هایی که سازگار نیستند را معرفی می کنیم. همه دوربین هایی که تا ژوئن سال 2014 معرفی شده اند با این فلاش سازگاری ندارند و از ژوئن 2014 به بعد همه دوربین ها به جز T7، T6، M5، M6، M3 می توانند از ویژگی هوش مصنوعی این فلاش استفاده کنند. البته این فلاش حالت استاندارد هم دارد که می توانید آن را در همه دوربین ها استفاده کنید.

باتری

کانن گفته باتری این فلاش می تواند با هر بار شارژ بین 140 تا 944شات دوام بیاورد. که عمر بسیار خوب این دستگاه را نشان می دهد. این اختلاف برای قدرت پرتاب نور است که در حالت حداکثر و حداقل پرتاب نور بیان شده است. اگر هم حالت هوش مصنوعی این فلاش فعال باشد و حداقل پرتاب نور استفاده شود بین 800 تا 900شات می توانید بگیرید که عدد بسیار قابل توجهی است.

زمان عرضه و قیمت

این فلاش از هفته اول ماه مه (اوایل اردیبهشت) قابل سفارش دادن است. قیمت این فلاش بی نظیر 399 دلار است که باتوجه به ویژگی های این فلاش به نظر قیمت قابل قبولی دارد. به این نکته هم دقت کنید که در حال حاضر این تنها فلاش در دنیا است که از هوش مصنوعی استفاده می کند.

فضانورد پیشین ناسا:نخستین سلفی در فضا را من گرفتم

ایسنا: پیش از اینکه گرفتن عکس «سلفی» در دنیای مدرن متداول شود، یکی از فضانوردان ناسا اولین سلفی جهان را درفضا به ثبت رسانده است. پیش از اینکه گرفتن عکس «سلفی» در جهان مد شود، «باز آلدرین» (Buzz Aldrin) فضانورد آمریکایی ناسا اولین سلفی جهان را در فضا به ثبت رسانده است. «باز آلدرین» متولد 20 ژانویه سال 1930 میلادی است و دومین انسانی است که طی ماموریت «آپولو 11» در 21 ژوئیه 1969بر کره ماه گام نهاد. وی در 12 نوامبر سال 1966 میلادی، طی پیادروی فضایی خود در ماموریت «جمینای 12» (Gemini 12) عکسی را هنگامی که دریچه فضاپیما باز بود، از خود گرفت. آلدرین در آن ماموریت خلبان بود. وی گفت: در ابتدا نمی توانستم آن عکس را بگیرم زیرا عکس انداختن از پنجره باز فضاپیما سخت بود. آلدرین این عکس را در حالتی غیر معمول انداخت، وی دوربین را در لبه دریچه فضاپیما قرار داد، کلاه ایمنی خود را سرش گذاشت و سپس اولین سلفی جهان را به ثبت رساند.