آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۶
شهرستان ها
۷

40 طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید

شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 40 طرح کشاورزی در این استان با اعتباری افزون بر 557 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

ذبیح الله غریب که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: از این تعداد طرح 26 طرح دولتی با اعتباری افزون بر 98 میلیارد ریال و 14 طرح مابقی از محل منابع تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان استانی تامین شده است.

وی این طرح ها را شامل: 25 طرح آب و خاک، 4 طرح در بخش دام و طیور 4 طرح صنایع فرآوری و بسته بندی، 4 طرح شیلات و آبزیان و 3 طرح بهبود تولیدات گیاهی اعلام کرد.

غریب اضافه کرد: با افتتاح این طرح ها برای 293 نفر اشتغالزایی مستقیم و برای حدود 423 نفر نیز اشتغالزایی غیرمستقیم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک سوم درآمد مردم استان، با تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول گیاهی و دامی 30 هزار میلیارد ریال درآمدزایی برای این خطه دارد.

غریب تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم در بخش کشاورزی، رتبه برتر 7 محصول تولیدی کشور را کسب کرده است.

وی توضیح داد: این استان با تولید حدود 23 هزار تن ماهی (قزل آلا) و تولید 24 هزار تن بادام «رقم مامایی» صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.