آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۰
سیاسی
۷

محسن غرویان:مذاکره با ملت امریکا به جای دولت امریکا

یک استاد حوزه با بیان این موضوع که دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور هدف و انگیزه دارد و تیم اقتصادی هم براساس علم و دانش عمل می کند، افزود: متاسفانه در کشور زد و بندهایی وجود دارد که با ایجاد مانع بر سر راه دولت مانع به سرانجام رسیدن برنامه می شوند.

محسن غرویان در گفت وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا دولت مسبب مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: چند نکته را در مقدمه باید در این خصوص مطرح کنم؛ مسائل اقتصادی داخل کشور ما با سیاست بشدت پیوند خورده و این سیاست هم شامل سیاست داخلی و خارجی می شود. البته علمای اقتصاد هم این مسائل را مستقل از هم ندانسته و معتقدند بخشی از نیازهای اقتصادی هر کشوری باید از خارج از مرزها تامین شود و این موضوع هم بستگی به روابط با سایر کشورها دارد. لذا ما باید روابط سیاسی را با سایر کشورها بهبود ببخشیم تا اقتصاد هم شرایط بهتری پیدا کند.

غرویان درباره بحث مذاکره با امریکا هم گفت: باید ملت امریکا را از دولت امریکا جدا دانست. درصورت مذاکره با امریکا باید اعلام کنیم که با مردم امریکا و افکار عمومی در امریکا مذاکره می کنیم. با آنهایی مذاکره می کنیم که نماینده اصلی ملت امریکا و قلب های آنها هستند. ملت ایران با ملت امریکا عنادی ندارد. باید بتوانیم با اندیشمندان و احزاب و همچنین مخالفان سیاست های ترامپ و آنهایی که مخالف بدعهدی ها و خروج ترامپ از برجام هستند و حیثیت امریکا را با توجه به این بدعهدی ها در خطر می دانند صحبت کنیم تا همین امر فشارها را نسبت به سیاست های غلط دولت امریکا افزایش دهد. به گفته این استاد حوزه و دانشگاه هیچ راهی جز وحدت و انسجام ملی نداریم. مسئولان ما در قوای مجریه، مقننه و قضائیه و همچنین نهادهای حکومتی باید یک صدا داشته باشند و با هم حرکت کنند.