آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۰
ایران زمین
۱۹

همدان میزبان جشنواره اسب اصیل عرب خوزستان

گروه ایران زمین/ جشنواره بین المللی اسب اصیل عرب 6 تا 8 تیر ماه در شهرستان بهار استان همدان برگزار می شود.

«وحید برقعی»، رئیس هیات سوارکاری استان همدان اظهار داشت: تاکنون صاحبان 80 اسب اصیل از استان های البرز، تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کرمانشاه و قزوین در این رویداد ثبت نام کرده اند.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با اشاره به اینکه این جشنواره در آستانه برگزاری رویداد «همدان 2018» برپا خواهد شد، گفت: این تقارن می تواند برای ورزش استان و به تبع آن سوارکاری یک موقعیت و فرصت ویژه فراهم کند.

برقعی تلاش برای شناخت بیشتر روستای «ورکانه» و اصطبل «مری لیلی قراگوزلو» را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و بیان کرد: درمراسم پایانی این جشنواره تمامی شرکت کنندگان در روستای ورکانه حاضر خواهند شد. همچنین خانواده مری لیلی قراگوزلو طی تفاهمنامه ای میراث این بانو را به مردم روستای ورکانه اهدا خواهند کرد تا موزه ای در روستای ورکانه و در اصطبل مری لیلی ایجاد شود.

برقعی با بیان اینکه مری لیلی قراگوزلو مادر اصیل اسب ایرانی است، گفت: خاستگاه اسب اصیل ایران از منطقه ورکانه همدان بوده ضمن اینکه تربیت و پرورش نسلی از اندیشمندان و فرهیختگان این منطقه مدیون مرحومه مری لیلی و مادرش است. یکی از زیباترین اصطبل های ایران در منطقه ورکانه و توسط مری لیلی قراگوزلو ساخته شده که پرورش ییلاقی اسب های اصیل عرب خوزستان و همدان در آنجا قرار داشته است.