آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۰
ایران زمین
۱۹

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سنندج

گروه ایران زمین/ نمایشگاه صنایع دستی با حضور 6 شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران در «خانه کرد» سنندج برپا شده است.

برپایی نمایشگاه یکی از برنامه های جشنواره فرهنگ وهنر اقوام ایرانی در کردستان است که در دوره نخست این جشنواره در سال 93 نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی در این استان برپا شد. در دومین دوره جشنواره در سال 95 هم شاهد برپایی نمایشگاه بافته های داری (گلیم و فرش) با حضور استان های مطرح در این حوزه بودیم وامسال هم در سومین دوره آنکه از روز شنبه (دوم تیرماه) آغاز شده نمایشگاهی از صنایع دستی اقوام مختلف کشورمان در قالب 35 غرفه برپا شده است.

22 استان و 6 شهر جهانی صنایع دستی ایران در این نمایشگاه حضور دارند و در این غرفه ها علاوه برنمایش و فروش صنایع دستی، نحوه ساخت و تولید این آثارهم در معرض دید قرار می گیرد.

«توفیق شریعتی»، مسئول برگزاری نمایشگاه صنایع دستی سومین جشنواره فرهنگ وهنر اقوام ایرانی در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه تا امروز (دوشنبه) میزبان علاقه مندان به هنر صنایع دستی است. انواع گلیم و سجاده، لباس های محلی، زیورآلات، حصیر بافی، سفالگری، چهل تکه دوزی، قلم زنی، قفل های سنتی و غیره در قالب 35 غرفه این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده اند.وی از حضور 6 شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران در این نمایشگاه خبرداد و بیان کرد: مریوان شهر جهانی کلاش(گیوه)، لالجین شهر جهانی سفال، اصفهان شهر جهانی صنایع دستی، مشهد شهر جهانی سنگ های قیمتی، سیرجان شهرجهانی گلیم، تبریز شهر جهانی فرش دستباف و روستای کلپورگان در سیستان و بلوچستان به عنوان روستای جهانی سفال در ایران معرفی شدند که در این نمایشگاه حضور دارند.