آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۹۲۴۶
بین الملل
۹

ترامپ: سال گذشته در اتحادیه اروپا 150 میلیارد دلار ضرر کرده ایم

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در نوادا ادعا کرد کشورش سال گذشته در تجارت با کشورهای اتحادیه اروپا 150 میلیارد دلار ضرر کرده است. دونالد ترامپ در این باره گفت: سال گذشته ما یکصد و پنجاه و یک میلیارد دلار در خصوص اتحادیه اروپا ضرر کردیم.یکصدو پنجاو یک میلیارد دلاری به این رقم توجه کنید.

حالا آنها می گویند که ما محصولات لبنی شما را نمی خواهیم.آنها مالیات سنگینی برخودروهای ما می بندند و حقیقتا آنها را نمی خواهند.این حقیقتا یک مانع است.اما با این وجود ما همچنان مرسدس،بی ام دابلیو را با میلیون ها دلار خریداری می کنیم.این منصفانه نیست. ما هیچ تعرفه ای برای محصولات آنها وضع نکرده بودیم.این منصفانه نیست.زمانی که آنها تعرفه بر محصولات ما وضع می کنند من با احترام به آنها می گویم که ما بر خودروهای شما که به کشور ما وارد می شوند مالیات وضع می کنیم زیرا شما بر همه چیز مالیات وضع می کنید و محصولات کشاورزان ما را نمی خواهید.ما بهترین محصولات را به بهترین روش ها تولید می کنید اما آنها این محصولات را نمی خواهند.

بسیار خوب حالا شما باید هزینه را پرداخت کنید.ما نمی توانیم اجازه دهیم که محصولات شما وارد شوند.ما نمی خواهیم که دیگر یکصد و پنجاه و یک میلیارد دلار به خاطر اتحادیه اروپا از دست بدهیم و ضرر کنیم.