آرشیو دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۶
ورزش
۱۸

ورود فیفا به بازی صربستان و سوئیس

فیفا اعلام کرد پرونده ای برای بررسی خوشحالی های جنجالی بازیکنان تیم ملی سوئیس پس از گلزنی به صربستان گشوده است و احتمال محرومیت این بازیکنان وجود دارد. ژردان شکیری و گرانیت ژاکا هر دو از نسل پناهنده های کوزوویی سوئیس هستند که پدران آنها به خاطر زندان و تحت فشار بودن در منطقه بالکان به این کشور پناهنده شدند.

این بازیکنان پس از گلزنی مقابل صربستان با نشان دادن عقاب دو سر با دستان خود (نماد پرچم آلبانی) به خوشحالی پرداختند که این مساله از دید فیفا پنهان نمانده است.

فیفا شب گذشته طی بیانیه ای اعلام کرد: کمیته انضباطی فیفا پرونده ای انضباطی بر ضد دو بازیکن تیم ملی سوئیس، گرانیت ژاکا و ژردان شکیری گشوده است و به بررسی خوشحالی پس از گل این بازیکنان مقابل صربستان خواهد پرداخت.

در همین حال فیفا اعلام کرده که علاوه بر حرکات ژاکا و شکیری، پرونده ای را هم علیه اتحادیه فوتبال صربستان به دلیل آشوب هوادارانش و به نمایش درآمدن برخی شعار های سیاسی و توهین آمیز از سوی هواداران این تیم در جریان بازی مقابل سوئیس به جریان انداخته است.

پیش از این هم فیفا فرآیند بررسی اظهارات جنجالی ملادن کرستاییچ، سرمربی صرب ها را آغاز کرده بود.

گزارش ها حاکی از آن است که کرستاییچ به رسانه های صرب گفته که فلیکس بریش، داور آلمانی بازی به خاطر قضاوت جانبدارانه اش به سود سوئیسی ها باید در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه شود، چون او از اعلام یک پنالتی محرز به سود صربستان خودداری کرده است.