آرشیو سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

امریه سربازی در سمن ها امسال اجرایی می شود

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به امضای تفاهم نامه مربوط به حضور سربازان امریه در تشکل های غیردولتی (سمن ها) گفت: این دستورالعمل تا پایان شهریور ماه تهیه، تدوین و تا پایان امسال اجرایی می شود.

محمدمهدی تندگویان دیروز در دیدار با دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان آذربایجان شرقی در تبریز افزود: بر اساس این تفاهم نامه کسانی که در داخل تشکل های کارآفرین فعالیت می کنند، می توانند از امریه برای گذراندن دوره پایان خدمت در همان تشکل استفاده کنند.

وی اظهار داشت: البته کسر خدمت در بحث امریه تشکل های غیردولتی مطرح نیست و بر اساس آن فرد می تواند 6 ماه از دوره پایان خدمت خود را در داخل تشکل خدمت کند.

وی افزود: سعی می کنم مطالبات جوانان را مطرح و پیگیری کنم و تا آنجا که می شود به گوش مسئولان برسانم و در هر سطحی که نیاز باشد به عنوان نماینده جوانان آن را پیگیری می کنم.

تشکل ها باید به سمتی بروند که اشتغال زایی در بین جوانان به خصوص در روستاها را گسترش دهند؛ تشکل ها باید از مهاجرت های نادرستی که در کشور رخ می دهد، جلوگیری کنند.

وی تشریح کرد: تشکل های غیردولتی امروز در جامعه شکل گرفته اند و رو به افزایش اند، ولی وقتی دستاورد مشخصی در حوزه های تخصصی وجود نداشته باشند، رکود احساس می شود و تشکل ها از بین خواهند رفت.