آرشیو چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۸
شهرستان ها
۷

استاندار: بانک مرکزی، کارخانه کیان کرد همدان را به تعطیلی کشاند

بانک مرکزی با عدم تمکین از اجرای حکم دادگاه، واحد تولیدی کیان کرد همدان را به تعطیلی کشاند و باعث بیکاری 271 نفر در این مجموعه شد.

همدان - خبرنگار کیهان: استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان اظهار کرد: در بررسی و حمایت از احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیلی استان اقداماتی صورت گرفته که از آن جمله رایزنی برای احیای کارخانه کیان کرد بوده است.

محمدناصر نیکبخت تصریح کرد: پس از پیگیری های مستمر، دادگاه در قبال بدهی شرکت کیان کرد حکم داد که این واحد تولیدی از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شده و تسهیلات اخذ کند تا بتواند دوباره به چرخه تولید بازگردد و حتی در این راستا بانک سرمایه هم محکوم شد اما بانک مرکزی هیچ اقدامی در حمایت از این واحد تولیدی نکرد و باعث شد شرکت کیان کرد با وجود 271 کارگر تعطیل شود که این خلاف تاکیدات رئیس جمهور است.

وی در ادامه این جلسه به شدت از عملکرد بانک سینا ابراز ناخرسندی کرد و گفت: علی رغم امهال چند باره به مجموعه مدیریتی این بانک در استان، عملکرد قابل دفاعی از این مجموعه در حمایت از تولید و اشتغال استان ندیدیم و از روند کار و اخذ تضامین به حدی ناراضی هستم که درخواست برکناری رئیس این بانک را در استان دارم.

سیداحمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تا امروز 24 هزار و 835 نفر اشتغال در استان همدان ایجاد شده است گفت: سهمیه استان از تسهیلات اشتغالزایی در بخش روستایی 261 میلیارد تومان است که 509 میلیارد معرفی به بانک صورت گرفته و حدود 58 میلیارد تومان عقد قرارداد انجام شده است.