آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۲
صنعت و معدن
۳

امضای تفاهم نامه ضمانت صادرات میان ایران و عمان

دنیای اقتصاد: هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان در مسقط برگزار شد و در این اجلاس وزیر صنعت، معدن وتجارت ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، با هدف توسعه روابط و مناسبات تجاری میان دو کشور با طرف های مقابل وارد مذاکره و گفت وگو شدند و در نهایت تفاهم نامه ای در زمینه ضمانت صادرات میان دو کشور امضا شد.

هفدهمین اجلاس گروه مشترک اقتصادی ایران و عمان پس از سه روز برگزاری با امضای تفاهم نامه ضمانت صادرات میان ایران و عمان توسط محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی بن مسعود السنیدی وزیر بازرگانی و صنایع عمان به کار خود پایان داد. پیش بینی شده است با امضای این تفاهم نامه سطح روابط تجاری ایران و عمان تا 5 میلیارد دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، در سفر محمد شریعتمداری به عمان، بیش از 40 نفر از تجار و بازرگانان بخش خصوصی او را همراهی کردند. محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان نیز در این سفر حضور داشت. در صورت جلسه امضا شده میان وزیران صنعت دو کشور ایران و عمان، همکاری های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، صنعتی، معدنی، زمین شناسی، گمرک، نفت، گاز و پتروشیمی، حمل ونقل، کشاورزی، فرهنگی، علمی و همکاری بین دو استان «مسندم» عمان و «هرمزگان» ایران مد نظر قرار گرفته است. سیدآرش شهرآیینی، عضو هیات مدیره و معاون فنی صندوق ضمانت صادرات ایران، پس از امضای تفاهم نامه ضمانت صادرات میان ایران و عمان گفت: ابتکارات وضع شده در این تفاهم نامه می تواند سطح روابط تجاری ایران و عمان را افزایش دهد و اهداف دولت برای ارتقای سطح روابط تجاری دو کشور را به 5میلیارد دلار عملی کند

عضو هیات مدیره و معاون فنی صندوق ضمانت صادرات ایران تاکید کرد: تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات عمان موسوم به «کریدیت عمان» می تواند با تسهیل روابط تجاری و سرمایه گذاری، جایگزین سیستم بانکی بین دو کشور شود و مشکلات مربوط به صدور ضمانت نامه ها را تا حدود زیادی بر طرف کند. همچنین بیمه های مشترک و اتکایی برای پروژه های سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان، موضوع دیگری است که در این تفاهم نامه قید شده است تا شرکت ها از حمایت کافی دو دولت بهره مند شوند.