آرشیو یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۱
صفحه آخر
۱۲

سرکوب وحشیانه چهاردهمین راهپیمایی بازگشت

صهیونیست ها 415 فلسطینی را در عرض چند ساعت زخمی کردند

حمله وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به فلسطینی ها در چهاردهمین تظاهرات بزرگ بازگشت نیز ادامه داشت. تظاهرات این هفته تحت عنوان «وحدت خون و سرنوشت مشترک» منجر به شهادت دو فلسطینی و مجروح شدن بیش از 415 نفر طی فقط چند ساعت شد.

سرویس خارجی-هزاران فلسطینی این جمعه نیز در نوار مرزی غزه حاضر شدند و در تظاهرات بزرگ بازگشت این هفته تحت عنوان «وحدت خون و سرنوشت مشترک» شرکت کردند. این تظاهرات هم مثل تظاهرات قبل پس از نماز عصر آغاز شد و تا غروب ادامه یافت. نظامیان صهیونیست همانند هفته های گذشته اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک آور به صورت گسترده به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی کردند که طی آن دو فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 415 نفر زخمی شدند. یکی از شهدا نوجوان 13 ساله است. صهیونیست ها این بار نیز به امدادگران و کادر پزشکی رحم نکرده و آنها را هدف قرار دادند که شماری از زخمی از همین کادر درمانی هستند. حال چهار تن از زخمی ها وخیم اعلام شده است.

145 شهید، 15 هزار و 500 زخمی تاکنوناز آغاز تظاهرات بازگشت در تاریخ 30 مارس(10 فروردین) تا به امروز، دست کم 145 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 15 هزار و 500 نفر مجروح شده اند. روز جمعه همچنین شماری از جوانان فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در ورودی شمالی شهر البیره در کرانه باختری نزدیک پاسگاه شهرک صهیونیست نشین «بیت ایل» زخمی شدند. فلسطینیان کرانه باختری پس از اقامه نماز جمعه به سوی نقاط تماس با اشغالگران صهیونیست حرکت کرده و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و مخالفت با طرح «معامله قرن» تظاهرات کردند که این مسئله منجر به درگیری با صهیونیست ها شد. جوانان فلسطینی با سنگ و چوب از خود دفاع می کردند در حالی که نظامیان با گلوله جنگی به آنها پاسخ می دادند.

از دیگر اخبار فلسطین اینکه روزنامه «الحیاه» به نقل از منابع آگاه اعلام کرده تشکیلات خودگردان پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشستی میان محمود عباس رئیس تشکیلات، «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از سران کشورهای عربی با هدف صحبت درباره روند صلح را رد کرده است. این روزنامه فرامنطقه ای نوشته، مصر پیام هیئت آمریکایی را به محمود عباس منتقل کرد اما وی آن را رد کرد و گفت اینها مانوری آمریکایی برای کشاندن فلسطینی ها به پروژه «معامله قرن» است.