آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۱۲۴
سیاست
۳

قضا

صدور کیفرخواست برای رحیم مشایی و هنگامه شهیدی

دادستان تهران از صدور کیفرخواست در مورد رحیم مشایی با سه عنوان اتهامی و هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد و گفت: پرونده های نامبردگان به زودی جهت محاکمه به دادگاه ارسال خواهد شد. جعفری دولت آبادی همچنین ضمن انتقاد از اظهارنظر برخی مسوولان نسبت به احکام محکومیت چند دانشجو، اظهار داشت تعداد دقیق متهمان مشخص نیست اما در تماس تلفنی دادستانی با وزارت علوم نام شش نفر ذکر شده و این در حالی است که به موجب گزارش وزارت اطلاعات اتهام برخی دانشجویان امنیتی بوده و مرتبط با جریاناتی است که عوامل آن در آشوب های دی ماه سال گذشته دستگیر شده اند. جعفری دولت آبادی اظهارنظر برخی افراد دایر بر اینکه شرکت در تظاهرات جرم نیست را فاقد مبنای قانونی دانست و اظهار داشت: شرکت در تظاهرات غیرقانونی و دعوت به آشوب و ناامنی جرم است و از برخی مسوولان انتظار می رود از چنین اظهارنظرهای بی مبنایی اجتناب کنند و اگرچه دادستانی تاکنون در مقابل چنین اظهاراتی سکوت کرده اما اعلام می شود که اگر چنین اظهارات خلاف واقع ادامه یابد، وضعیت متهمان این پرونده ها اعلام خواهد شد و البته این امر مانع از آن نیست که دادگاه حین محاکمه یا رسیدگی به اعتراض در صورت عدم احراز قصد مجرمانه، حکم دیگری صادر کند. وی از وزارت علوم خواست اسامی دانشجویان را اعلام کند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

محاکمه یکی از لیدر های حوادث خیابان پاسداران

جلسه محاکمه یکی از متهمان حوادث خیابان پاسداران که از لیدر های این حوادث بود و قصد خودسوزی داشت، در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

متهم از گردانندگان اصلی سایت مجذوبان نور و از لیدرهای ایجاد پست غیرقانونی ایست و بازرسی در خیابان پاسداران و ایجاد رعب و وحشت بین مردم بوده است. نماینده دادستان در این جلسه گفت: «متهم در جمع اغتشاشگران قصد خودسوزی داشته است که سایرین جلوی وی را می گیرند. وی گفته 10 دی ماه در کرج مشغول کار بودم که شنیدم عده ای را به زندان اوین آورده اند، به تهران آمدم و 4 روز جلوی زندان بودم و چماق حمل می کردم.»

به گزارش ایسنا، خبرنگار این خبرگزاری برای پوشش این جلسه به دادگاه انقلاب مراجعه کرد اما اجازه حضور در دادگاه را به او ندادند.